FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Høyres innvandringspolitikk under lupen

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Innvandring
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
caellaigh
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 25 Jan 2009

InnleggSkrevet: 10 02 11 15:57    Tittel: Høyres innvandringspolitikk under lupen Svar med Sitat

Høyres innvandringspolitikk

Partiet Høyre har ambisjoner om å bli et regjeringsparti fra 2013

Jeg åpner en tråd der partiets innvandringspolitikk kan belyses og drøftes, kritisk-saklig

Hva står Høyre for når det gjelder innvandring ? Har partiet en fast, klar forankring eller velger de å flyte med strømingene og la-det-skure-og-gå, etter prinsippet "Same prosedure as last year, James" ?

Hvor stor makt har den liberale fløyen i partiet ? - De som er tilhengere av en løssluppen innvandringspolitikk. Hvem er de ?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
caellaigh
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: 10 02 11 16:20    Tittel: Svar med Sitat

DEBATTEN RUNDT ISLAM

VG 20.03.2009 - ca en måned etter at PK Foss bedrev hitling, rassing og nazzing mot Siv Jensen | http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=541803

Islam-taperen

Meningsmåling : H tilbake 5,3 % til 13,4 % (Frp frem 5,3)

Leserpoll
Sitat:

Har Høyre vært utydelige i islam-debatten?

1. Ja, FrP har vært mye flinkere 86.69 %

2. Nei, det synes jeg ikke 13.30 %

Antall stemmer: 2210

28 % av Høyres velgere ble såpass fortørnet over Høyres politikk at de sa de ville stemme Frp da meningsmålingsinstituttet ringte

Hva svarer så Høyre, representert ved generalsekretær Trond Reidar Hole

Sitat:
Han innrømmer at islamdebatten har rammet partiet.

- Jeg er helt sikker på at islamdebatten har gitt Frp et løft, og at det sikkert forklarer velgerovergang fra flere partier. Vi må ta imot målingen med stort alvor, samtidig som målingen er tatt opp i en helt spesiell debattsituasjon. Ting kan derfor fort endre seg, sier generalsekretær Trond Reidar Hole til VG.

- Hvordan skal Høyre komme på offensiven?

(tillagt av meg) *følger interessert med*

- En alvorlig og snikende arbeidsledighet og en snikende konkursvirkelighet vil etter hvert fortrenge snikislamiseringsdebatten. Høyre kommer offensivt til å fronte våre løsninger for tryggere arbeidsplasser og optimisme i bedriftene, sier Hole.

Hole sier her rett ut at Høyre mangler en politikk i forhold til islam, og at så snart de blir flere konkurser og arbeidsledige, så vil velgere igjen flokke seg til Høyre

Kan vi forstå dette slik at Høyre hverken tar innvandring eller islam på alvor ?

Høyres Hole høres ut som den berømte strutsen som stikker hodet i sanden
Til Toppen
caellaigh
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: 10 02 11 23:34    Tittel: Svar med Sitat

FORAN STORTINGSVALGET 2005

Dagbladets analyse: Mener nesten ingen ting om innvandring.
Fagre ord om toleranse og nesten ingen konkrete forslag

ERNA LITE KONKRET: Høyres partiprogram er tynt når det gjelder innvandringspolitikk, i følge Astrid Meland
Arrow http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/07/13/437382.html
Til Toppen
demokrit
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 03 Aug 2008

InnleggSkrevet: 10 02 11 23:47    Tittel: Svar med Sitat

For sikkerhets skyld må jeg spøre om du mener "den liberalistiske fløy" (altså det som tradisjonelt blir omtalt som "mer mot høyre", eller den "pissliberale fløy (altså pekka Foss, Kulmann Five - også tidligere kalt "fløtesosialistene fra Bærum"). Jeg regner dog med at du mener den til høyre, caellaigh.
Til Toppen
caellaigh
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: 10 02 11 23:58    Tittel: Svar med Sitat

demokrit skrev:
For sikkerhets skyld må jeg spøre om du mener "den liberalistiske fløy" (altså det som tradisjonelt blir omtalt som "mer mot høyre", eller den "pissliberale fløy (altså pekka Foss, Kulmann Five - også tidligere kalt "fløtesosialistene fra Bærum"). Jeg regner dog med at du mener den til høyre, caellaigh.

Jeg mener den innvandringsliberale fløy generelt
Til Toppen
caellaigh
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: 11 02 11 00:08    Tittel: Svar med Sitat

Tilbake til Dagbladets analyse foran valget i 2005

Vi får her en viktig avklaring :

Sitat:
HØYRE. Høyres program på 55 sider har et eget avsnitt om innvandring ( ... ) og handler mye om fordelene ved et flerkulturelt samfunn.

Multikulturisme kalles oftest flerkultur på norsk. Da skulle det være rimelig klart hva Høyres politikk er fundert på

Da Angela Merkel i oktober fjor høst erklærte multikulti tot sa hun
Sitat:
«Forsøket på å bygge et flerkulturelt Tyskland har vært fullstendig mislykket.»

Tyskerne har kommet til at de har rett til å vente av innvandrere tar til seg det samfunnet de har valgt å bosette seg i.

"I Tyskland skal tysk kultur ha forkjørsrett."

I følge Høyres program skal altså ikke norsk kultur ha forkjørsrett i Norge ...
Til Toppen
demokrit
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 03 Aug 2008

InnleggSkrevet: 11 02 11 00:11    Tittel: Svar med Sitat

Takk for raskt svar. Ja, det er et interessant spørsmål. Jeg vil tippe at partiledelsen og hovedvekten av akademikere der stemmer på partiet er mer innvandringsliberale (aksepterer mer innvandring og vil gi de flere goder) enn hovedvekten av de som stemmer Høyre ute "blant folk". De som har politikk som levebrød tror jeg generelt er mer engstelige, har større behov for å være pk, både fordi de er redde for kritikk i pressen, og fordi de tar mål av seg å omgås med den "politiske og byråkratiske eliten" generelt. Dette inkluderer også internasjonale organisasjoner. Høyre er nok klar over at de er litt på kant med et meget stort antall høyrevelgere, men så spørs det hvor mye de tørr skjerpe tonen.
Til Toppen
caellaigh
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: 11 02 11 01:58    Tittel: Svar med Sitat

demokrit skrev:
Jeg vil tippe at partiledelsen og hovedvekten av akademikere der stemmer på partiet er mer innvandringsliberale (aksepterer mer innvandring og vil gi de flere goder) enn hovedvekten av de som stemmer Høyre ute "blant folk".

De som har politikk som levebrød tror jeg generelt er mer engstelige, har større behov for å være pk, både fordi de er redde for kritikk i pressen, og fordi de tar mål av seg å omgås med den "politiske og byråkratiske eliten" generelt. Dette inkluderer også internasjonale organisasjoner.

Høyre er nok klar over at de er litt på kant med et meget stort antall høyrevelgere, men så spørs det hvor mye de tørr skjerpe tonen.

Ja, dette er en grei oppsummering av situasjonen i Høyre, tror jeg. De toneangivende er innvandringsliberale, partiapparatet gir uttrykk for positiv innstilling til innvandring (selv om det ofte høres ut som om de egentlig ikke mener det de sier - tonefallet røper de). Et stort antall velgere, derimot ønsker en restriktiv innvandringspolitikk

I Tyskland var det det som Angela Merkel til slutt ble tvunget til å innse, jf opprettelsen av det nye partiet Die Freiheit (et søsterparti til Geert Wilders' PVV), ledet av René Stadtkewitz (tidligere CDU)
Til Toppen
Nyx
Site Admin

Ble Medlem: 22 Feb 2008

InnleggSkrevet: 14 02 11 22:06    Tittel: Svar med Sitat

caellaigh skrev:
Ja, dette er en grei oppsummering av situasjonen i Høyre, tror jeg. De toneangivende er innvandringsliberale, partiapparatet gir uttrykk for positiv innstilling til innvandring (selv om det ofte høres ut som om de egentlig ikke mener det de sier - tonefallet røper de). Et stort antall velgere, derimot ønsker en restriktiv innvandringspolitikk

I Tyskland var det det som Angela Merkel til slutt ble tvunget til å innse, jf opprettelsen av det nye partiet Die Freiheit (et søsterparti til Geert Wilders' PVV), ledet av René Stadtkewitz (tidligere CDU)

Helt enig med Demokrit der. Jeg er litt skeptisk til den dele av Høyre som består av høyrefiff og folk som stemmer på Høyre pga. et ønske om være en øvre middelklasse.

Politikk er noe som kommer nedenfra, som noe selvstendig tenkt, uforstilt og opposisjonelt, snarere enn noe glatt, andreorientert og karriæristisk.

Noe av problemet er jo at mens folk på venstresiden er opptatt av å tro godt om seg selv, så er denne delen av Høyre opptatt av å hvordan den fremstår, sånn at andre skal tro godt om den.

Mens venstresidens politisk korrekte herskteknikk går ut på å innskrenke hva det er akseptabelt å mene til venstresidens politikk, er denne delen av Høyre opptatt av å holde seg innenfor rammen av det akseptable.

Mens folk på venstresiden dyrker det politisk korrekte som en måte å bekrefte sin tro på at de selv tross alt befinner seg høyt hevet over almuen "langt der nede i folkedypet", blir denne delen av Høyre avhengig av å holde seg innenfor det politisk korrektes rammer av hensyn til sin sosiale identitet.

Jeg ser denne delen av Høyre som en sosial gruppe som du kan stole på når du står overfor venstresidens og maktens urettferdige metoder for å opprettholde sin makt. Jeg ser på denne gruppen som utakknemlige folk som ikke står opp for andre, men som tåler så inderlig vel den urett som ikke rammer dem selv.
http://www.youtube.com/watch?v=fGevcUOV9TM

Og det er dette at Høyre først og fremst er et gammelt klasseparti som gjør at dette parti aldri ville kunne være det som tok et oppgjør med den psykopatiske retorikken av en postkommunistisk politiske korrekthet som har herjet vesten gjennom de siste 30-40 år. Tvertimot er det et parti som har utnyttet denne politisk korrekthet til å mele sin egen kake.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Innvandring Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet