FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

EU og annen Politisk arroganse mot folkeviljen

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Norsk Politikk
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  

Har folkevalgte politikere lov til å gjøre hva de vil?
Nei, de er bare forvaltere, og må som alle oss andre følge gjeldende norsk lov!
100%
 100%  [ 6 ]
Ja, er man valgt som politiker, er man hevet over norsk lov, og har fullmakt til å bruke statens penger og makt til å fremme sine egne interesser!
0%
 0%  [ 0 ]
Antall stemmer : 6

Av Innlegg
kna
Major
Major

Ble Medlem: 22 Feb 2008

InnleggSkrevet: 24 08 10 17:38    Tittel: EU og annen Politisk arroganse mot folkeviljen Svar med Sitat

Er det noen som har oversikt over hvor mange lover og regler som EU styrer i Norge, selvom 2/3 av det norske folk er imot EU? Jeg blir oppgitt, selvom dette sikkert er gammelt nytt for mange. Hvordan er det mulig for et demokrati og en rettsstat, å gjøre sånt imot folkeviljen.

Det dukker opp stadig påminnelser om at Norge skal justere regelverk og lover, fordi EU skal innføre nye retningslinjer? Åssen går det an å holde på slik da, uten et en eneste av de borgerlige opposisjonspartiene reagerer kraftig.

Et stort flertall av folket i Norge, er ikke interessert i hva EU vil eller mener! Er det da ingen av politikerne der ute som ser galskapen, og har integritet nok til å gjøre noe med det?

På NRK nyheter, står det:

Førerkort kan bli gyldige i ti år!

Endringer i førerkortforskriften fra 2013 kan blant annet føre til at du må fornye førerkortet hvert tiende år.

Vegdirektoratet har sendt flere forslag til endringer ut på høring i forbindelse med innføringen av EUs tredje førerkortdirektiv.

For blant annet å kunne forhindre identitetssvindel
(det er aldri mangel på fikse forklaringer, når det tjener deres egen politikk og EU), ønsker Vegdirektoratet at førerkort for personbil, motorsykkel og moped skal være gyldig i ti år.

I dag er førerkortet for personbil gyldig til innehaveren fyller 100 år.

Kilde: NRK nyheter, tirsdag 24 august, 2010

I forbindelse med et program på NRK 1, om norsk våpeneksport, ble følgende kommentar skrevet:

Norge har i mange år hatt strenge regler for våpeneksport. Der heter det at «Norge ikke vil tillate salg av våpen og ammunisjon til områder hvor det er krig eller krig truer, eller til land hvor det er borgerkrig.» Senere er det utdvidet til også å omfatte situasjoner der «det åpenbart er fare for at den militære teknologien eller det militære utstyret som skal eksporteres, kan bli brukt til intern undertrykking». Norge reviderte eksportreglene i fjor ved å ta inn EUs åtte kriterier for å avstå fra å innvilge eksportlisens

Kilde: DagenMagazinet, kommentar av Tor Weibye

Uten å ta noe standpunkt til norsk våpenindustri, er poenget kun hva EUs "åtte kriterier", har å gjør med Norges private anliggende! Og EU er jo veldig partiske, med mye av samme antisionistiske Israel-politikk som føres i FN. Jeg synes det er trist dersom også Høyre har det samme syn på Israel, som Ap. Men med tanke på Kåre Willoch, så blir jeg ikke akkurat overrasket. Men uansett, så håper jeg lojaliteten til de demokratiske prinsipper står mye sterkere i Høyre enn i Ap. Og derfor er stadig mitt dumme spøsrmål: Hva er vitsen med folkeavsteming om EU? Men det er også kanskje et dumt spørsmål, for de hadde sikkert fjernet all demokratisk frihet til å protestere mot den rødgrønne politikken, dersom de hadde sluppet unna med det.

mvh Kjell

Sist endret av kna den 27 08 10 13:02, endret 2 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
kna
Major
Major

InnleggSkrevet: 26 08 10 18:50    Tittel: Svar med Sitat

NRK nyheter, torsdag 26 august 2010.

KAN BLI FOR LITE NORSK GASS!

Om Shell mislykkes med deres boring i Norskehavet, vil Norge få problemer med å levere NOK GASS (min utheving) til Europa, mener det statlige selskapet: Gassco.

Olje- og energiminister Terje Riis-Johansen og oljedirektør Bente Nyland deler denne uroa,skriver Teknisk Ukeblad.

De siste årene, er det gjort flere gassfunn i Nordsjøen, men funnene er små.

Om vi ikke gjør betydelige funn framover, blir det vanskelig å levere SÅ MYE GASS TIL EUROPA SOM VI ØNSKER (min utheving), sier Riis-Johansen.

Jeg på min side, fortsetter å gjøre meg dum og spør totalt politisk ukorrekt:

Hva menes med NOK gass?

Hvem bestemmer at Norge SKAL levere en viss mengde gass til EU, dersom dette er med å rasere natur og risikere verdens beste farvann for torskebestanden? Det er jo bare ren grådighet etter penger, og for å tvinge Norge inn i EU via rådyre avtaler i EØS.

Mange i Norge, ønsker IKKE å levere den mengden gass til EU, som det snakkes om her. Norges land og natur, er ikke disse Ap-ministrenes private eiendom, men tilhører oss alle sammen!

Er det en slags type hemmelige koder her, et spesielt språk som Ap og EU bruker, og som de mener at det norske folk ikke skal bry seg borti? Da vil jeg kalle det kriminelt, hvor vi omtrent styres som i gamle Sovjet. Norge må forvalte sine egne naturresurser suverent, og kun bygge ut mer energi, dersom dette er helt logisk for Norges eget behov. Å "dele med naboland", når dette gjøres av et naturlig overskudd, og ikke styres av grådighet etter penger, så er det helt greit. Men man kan ikke legge hele Norge i rør og kabler, bare for å sikre milliardavtaler med EU.

Jeg synes ikke at "følelsene" til 2. mennesker, Riis-Johansen og Bente Nyland, kan være et kriterium for hva hele det norske folk mener om hva som er NOK leveranser av gass til EU? Det tar likevel slutt en dag, og da kan man ikke bare rasere hele naturen som noen uansvarlige tullinger. Det er kanskje på tide å bruke noe av Oljefondet på oss selv, og på en fornuftig måte satse på framtidig energi og bygge opp norsk eksertise og norske arbeisplasser, når oljen er borte. Og da må alle slippe til, og ikke som nå hvor Ap bare deler ut direktørstillinger til de som har partiboka i orden. I et demokrati må kunnskap og fordeling av ansvar veie tungt, ettersom hva som tjener folket best.

Et demokrati trenger å ha nøytrale juridiske instanser, som sørger for en viss politisk kontinuitet i forhold til Grunnloven og gjeldende Norsk lov, som som virker på TVERS AV de skiftende politiske regjeringer. Vi kan ikke tillate noe parti, å rasere alle gjeldende og vedtatte lover, og så pøse inn særlover som bare tar hensyn til egen politikk. Det er rett og slett ikke slik et demokrati fungerer. Det vil si, om man ikke har "heltene" sine i de sosialistiske diktaturer da, hvor ytringsfrihet blir sett på som en trussel mot eliten.

En rekke politiske vedtak siste årene, vitner om at politikken i Norge har blitt både usunn og udemokratisk. Jeg er heller ingen miljøfanatiker, og er langt på vei enig i mye av kritikken som rettes mot klimapanelet til FN osv. Men jeg synes at måten de selger ut Norsk el-kraft til EU via Sverige og Danmark, er ren manipulering av folket i grådighet etter milliarder i statskassa. Støre har lovet bort 15 milliarder til EU (EØS) fram til 2014, og så skal vi pøse ut all norsk overskuddskraft til spottpriser til EUs indre marked, og når magasinene våre er tomme, må minstepensjonistene gå på sosialkontoret for å kunne betale regningen fordi Norge må importere tilbake rådyr kraft produsert ved atomkraftverk og gassverk ute i EU. Det er litt av et system denne milliardbutikken har blitt. Og dette er ikke tatt ut av løse luften, men er basert på endel artikler jeg har lest av siviløkonomer som deltar i NEI til EU bevegelsen, og som avslører både EUs "pengefond" og den urettferdige politikken som har innført "Det nordiske energimarkedet".

Og disse "monstermastene" i Hardanger! Den ene dagen fortellet Giske om at Hydro trenger el-kraft. Så kommer direktøren for Statoil, og sier at de trenger strømmen til oljeplattformene. Og til slutt så er det egentlig Bergen by som trenger el-kraften. Men så går mange folk i Bergen ut og protesterer, i det de viser til gode alternativer som ikke støtter Aps syn på monstermastene. Og straks må de finne nye argumenter, for jeg tipper at de alt har gjort disse avtalene nede i Brussel. Men denne gangen har Ap forregnet seg, fordi selv folk langt ute i verden er klar over hvor enestående naturen i Hardanger er, og da blir kanskje "grådigheten" til politikerne avslørt. Derfor har de litt panikk nå, tror jeg!

Jeg ønsker politikere jeg kan stole på, og som gir trygghet for bevaringen av de gode ting som demokratiet Norge er bygge på fra gammelt av, på tvers av skiftende regjeringer. Om Norge skulle få økonomiske- eller andre problemer, så er det viktig for landet at folk og de som styrer står sammen og jobber på samme lag til beste for landet vårt. Det er verken arbeidsledige, eldre, antall sykemeldinger eller trygdede, som har hovedansvaret for Norges økonomiske problemer. Monster NAV, sluker 1/3 av BNP, og selvom det må være ballanse mellom de som arbeider og de som får utbetalt ulike trygder, så er det bare panenøtter mot lønnsfesten for alle de rødgrønne statlig ansatte som er direktører og annet i våre store statsdominerte selskaper. Også hierakriet i NAV domineres av rødgrønne folk som fører Ap-politikk. Regjeringen har også sløst bort millardsummer på sosialistiske eksperimenter i skole og helsesektor, framfor å slippe til dyktige private aktører på like fot med staten. Målet må vel være det som er best for det norske folk?

mvh Kjell

Sist endret av kna den 27 08 10 13:22, endret 2 ganger
Til Toppen
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 02 Mai 2008

InnleggSkrevet: 27 08 10 01:35    Tittel: Svar med Sitat

Et paradoks: Vi produserer mye stridsmateriell av forskjellige slag her i landet. Og vi har en vesentlig produksjon av våpensystemer - komplett eller som deler til andre fabrikanter. Det er alt sammen utstyr og "rekvisita" hvis grunnleggende formål er å bli brukt i krig for å bekjempe fiender - hvilket betyr å ta liv.

Vi eksporterer mye av dette materiellet til en rekke land. Men - og her kommer paradokset - det forutsettes da at materiellet ikke må brukes til det formål som det var konstruert og produsert for!
kna
Major
Major

InnleggSkrevet: 27 08 10 09:03    Tittel: Svar med Sitat

The Owl Man skrev:
Et paradoks: Vi produserer mye stridsmateriell av forskjellige slag her i landet. Og vi har en vesentlig produksjon av våpensystemer - komplett eller som deler til andre fabrikanter. Det er alt sammen utstyr og "rekvisita" hvis grunnleggende formål er å bli brukt i krig for å bekjempe fiender - hvilket betyr å ta liv.

Vi eksporterer mye av dette materiellet til en rekke land. Men - og her kommer paradokset - det forutsettes da at materiellet ikke må brukes til det formål som det var konstruert og produsert for!

Nettopp, Owl Man. Paradokset i Norge har som regel et navn: HYKLERI!

Du vet, Fredsprisens hjemland, der pr-kåte Ap-ere og andre strebere, skal ha sine 15 minutes of fame i rampelyset sammen med Obama m.fl. De må liksom få alt norsk til å virke veldig "fredsbevarende", men samtidig være "en av gutta" som styrer verden gjennom EU og FN. Jeg tror at det å IKKE VÆRE medlem av EU, svir hardt for disse folka, og de gjør alt for å kompensere gjennom andre ting som våpenproduksjon, bare det går til "fredsstyrken" til FN osv.

Men Israel, som sloss for å overleve med 25 mer eller mindre fiendtlige islamske nasjoner rundt seg, de kan ikke det høymoralske Norge utveksle militært materiale med. Jeg minner om at Israel var det eneste landet som sendte av gårde et høyt utviklet medisinsk team til Haiti, mens Norge var opptatt av å fordømme dem gjennom FN, fordi Israel til slutt hadde fått nok etter at Hamas hadde sendt ca 10.000 raketter i hodet på skolebarn og sivile. Det var "takk for velviljen", etter at Ariel Sharon lot de få overta styringen av Gaza, og tvangsflyttet ut jøder som hadde bygget sine hjem der i 30 år.

Derfor, Owl Man, så er paradokset du beskriver, egentlig en helt nødvendig konsekvens av Norges moralske hykleri og antisemittiske utenrikspolitikk. De tror faktisk at Norsk standard på moral er i en klasse for seg, ettersom mange av dem kaller seg kristne. Men jeg har aldri forstått hva de tror på, for det står noe helt annet i min Bibel.

mvh Kjell
BenNevis
Kaptein
Kaptein

Ble Medlem: 20 Apr 2008

InnleggSkrevet: 27 08 10 18:20    Tittel: Svar med Sitat

Det er alltid et issue det der hvordan de som har makten klarer å få det som de vil ha det på tvers av folkemeningen. Det har vel litt med å gjøre at selv under et dekke av demokrati er det alltid noen relativt få som har sittet og pratet seg imellom og blitt enige om hvordan de vil ha det. Et godt eksempel på det er reaksjonene på at Sarkosy har begynt å lempe ut sigøynerne, ganske enkelt fordi det strir mot prinsippet av fri flyt av varer og tjenester. At det skulle finnes kvalitative forskjeller mellom folkegrupper strider mot tenkningen hvor mennesker og grupper sees som tannhjul i samfunnsmaskineriet.

Et av argumentet de som har tatt makten fremfører er at hvis disse ikke hadde grepet makten, ville andre, ondere mennesker karret seg frem. Problemet er bare at alle som har makt mener de er gode. Hitler og Stalin er gode eksempler på det....
Til Toppen
kna
Major
Major

InnleggSkrevet: 27 08 10 20:55    Tittel: Svar med Sitat

BenNevis skrev:
Det er alltid et issue det der hvordan de som har makten klarer å få det som de vil ha det på tvers av folkemeningen. Det har vel litt med å gjøre at selv under et dekke av demokrati er det alltid noen relativt få som har sittet og pratet seg imellom og blitt enige om hvordan de vil ha det. Et godt eksempel på det er reaksjonene på at Sarkosy har begynt å lempe ut sigøynerne, ganske enkelt fordi det strir mot prinsippet av fri flyt av varer og tjenester. At det skulle finnes kvalitative forskjeller mellom folkegrupper strider mot tenkningen hvor mennesker og grupper sees som tannhjul i samfunnsmaskineriet.

Et av argumentet de som har tatt makten fremfører er at hvis disse ikke hadde grepet makten, ville andre, ondere mennesker karret seg frem. Problemet er bare at alle som har makt mener de er gode. Hitler og Stalin er gode eksempler på det....

Hei, Ben Nevis, lenge siden sist!

Du har helt sikkert mye rett i dine uttalelser her. Men jeg tror ikke det er tilfeldig at av alle "religioner" på jorden, så er sosialismen, sammen med islam, den mest ekskluderende. Nina Karin Monsen sier, at dersom sosialistene anser kristendommen å være opium for folket, så er sosialismen den rene heroin! Man må lese litt Ap-historie og noen biografier om disse toppene, for å skjønne den måten de regjerer et samfunn på.

Menneskenaturens lyter og tilbøyeligheter til å mæle sin egen kake, er helt sikkert gjevnt fordelt i folk og ulike politiske retninger, men noen ideologier, ser på selve ytringsfriheten som fiendtlig, fordi de mener at alle burde innse at de har rett. Og det er ikke noe galt i å være idealist, og ha integritet til å stå opp for noe man anser å være sant og godt. Men forskjellen, er at prinsippene om ytringsfrihet og det å kunne lytte til andre, er prinsipper som står sosialismens prinsipper imot, slik den altså også står Koranen og islam imot. Det er altså heller ikke tilfeldigheter, at nettopp de rødgrønne høster mange stemmer fra muslimske religiøse innvandrere. De liker kontroll og kollektiv hjernevask.

Skal man finne de gode verdien som demokratiet i Vesten egentlig bygger på, må man gå tilbake til pionerne i USA og forstå at også den judeo-kristne kulturarv fremmer et menneskesyn som har plass til at alle folk får lov til å tenke på egen hånd, og følge sin overbevisning. Loven skal kun hindre overgrep mot andre mennesker, dersom noen enten er kriminelle lovforbrytere, eller de ikke tåler andres mening.

Det skal bli spennende nå å se utfallet av konflikten i Hardanger. Jeg tror mange vil få en leksjon i Aps maktpolitikk nettopp i den saken. De har nok støtt på en langt bredere og større motstand har, enn de forventet. Det kan faktisk avgjøre skjebnen til Ap i årene framover, og jeg tror at de vil falle nå, og kanskje aldri greie å reise seg igjen, slik de har dominert Norge nå de siste tiårene.

mvh Kjell
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Norsk Politikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet