FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

STING

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Film og Musikk
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
kna
Major
Major

Ble Medlem: 22 Feb 2008

InnleggSkrevet: 14 02 10 20:14    Tittel: STING Svar med Sitat

Mitt musikalske vennskap med Sting går langt tilbake. Men her vil jeg først benytte anledningen til å reklamere for en praktfull, melankolsk og stille og rolig plate jeg fikk til jul.

Jeg oppdaget at også Sting - som meg - har vinteren som favorittårstid. Snø har alltid virket magisk på meg, og alle filmer med snø - selv B-filmer - virker hypnotiske.

Albumet kom altså ut senhøstes 2009, og heter If On A Winter´s Night. Det er en samling tradisjonelle britiske sanger og viser, som er produsert i typisk Stingatmosfære. Flott sang, gitarer, fiolin, Cello, harpe, trompet og noen andre typiske folkemusikk-instrumenter.

Dette er musikk for stille stunder, eller som lav bakgrunnskrydder - Nydelig! - med fare for å sovne om man er døsen zzz

mvh Lurifaks
kna
Major
Major

InnleggSkrevet: 05 03 10 00:42    Tittel: Svar med Sitat

Idag lyttet jeg igjen til mitt favoritt-Sting-album: The Soul Cages

Mener å vite at albumet er dedikert Stings far som på dette tidspunkt nylig var gått bort.

Det merkes på den melankolske stemningen, men som slett ikke blir tung og trist, men ettertenksom, varm og vemodig.

Albumet kom ut i 1990, og inneholder låter som Mad About You, Why Should I Cry For You og The Soul Cages

Herlige saker zzz

mvh Lurifaks
kna
Major
Major

InnleggSkrevet: 14 03 10 15:44    Tittel: Svar med Sitat

I dag har jeg igjen storkost meg sammen med Sting, og musikken på albumet Brand New Day.

Som vanlig er nesten hver Stingutgivelse en klassiker fulle av potensielle hitlåter. men når man tenker hiter i regi av Sting, så er det langt unna VG-listene og den lettforglemmelige shoppepopen som "alle må kjøpe" fordi 5 millioner andre tonedøve smalahoder har gjort det før deg ROFL

Jeg nevner spesielt låter her som: A Thousand Years, Perfect Love, Tomorrow We´ll See og Brand New Day.

Men hele plata er bare perfekt. Det unike med Sting er at når man har hørt et album/CD hundre ganger, så er det bedre enn første gang. Og når en har hørt den tusen ganger, er den genial! - Ikke mange musikere befinner seg i den elite-klassen der, uansett sjanger.

De "jazzete" låtene hos Sting vil også garantert gå hjem hos de som liker SADE!

Albumet er fra 1999.

mvh Lurifaks
kna
Major
Major

InnleggSkrevet: 17 03 10 14:48    Tittel: Svar med Sitat

En varm julidag i 1987, under Umbria Jazz-festival, møttes Sting og Gil Evans på scenen til manges glede. Det har blitt en spennende, dog litt ujevn, CD ut av dette med den passende tittelen: Strange Fruit.

Man må nok være litt mer glad i jazz en det som normalt preger skivene til Sting for å nyte godt av dette, og også jeg har mine absolutte grenser i jazz-landskapet hvor det som er genialt av Miles Davis, fort kan bli slitsomt og rotete når andre forsøker å være like geniale.

Enkelte steder kan skiven bli litt for improvisorisk etter min smak, selvom jeg tåler relativt mange typer jazz, unntatt ompajazz og "gladjazz" som gjør meg absolutt deprimert Aner ikke

Men skiven løfter seg opp flere steder og blir veldig bra når Sting både gjør et par coverlåter og annet som bærer preg av det han kan best.

mvh Lurifaks
kna
Major
Major

InnleggSkrevet: 24 04 10 19:34    Tittel: Svar med Sitat

Kanskje det enkeltalbumet fra Sting som har fått mest oppmerksomhet og solgt flest kopier (noe jeg ikke vet sikkert), er albumet: Nothing But The Sun, fra 1987.

Husk at alt fra ført 1990, MÅ kjøpes Remastret. Man opplever ofte at album før denne tiden selges billig. Men vær da oppmerksom på dette, at mye nettopp er så billig, fordi det ikke er remastret. Det skjedde nemlig mye med CD innspillinger akkurat rundt 1990.

På dette albumet finnes evige klassikere som: Be Still My Beating Heart, Englishman In New York, Fragile, We´ll Be Together, Rock Steady m.fl.

Anbefales Tommelen opp til deg!

mvh Lurifaks
kna
Major
Major

InnleggSkrevet: 24 05 10 15:15    Tittel: Svar med Sitat

Nok et helstøpt album i regi av STING er Ten Summoner´s Tail, fra 1995. Det er bare å sette på repeat-knappen og kjøre hele albumet med gjevne mellomrom.

Dette er genial pop-rock-jazz, med låter som: If I Ever Lose My Faith In You, Love Is Stronger Than Justice, Fields Of Gold, It´s Probably Me, Everybody Laughed But You og Shape Of My Heart.

Mmmmmmm Tommelen opp til deg!

mvh Lurifaks
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Film og Musikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet