FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Beatles

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Film og Musikk
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
cora
Sersjant
Sersjant

Ble Medlem: 12 Jun 2008

InnleggSkrevet: 10 04 10 01:37    Tittel: Beatles Svar med Sitat

I dag er det 40 år siden de brøt opp og skiltes. Som skilsmisser flest var det uvennskap.
Er jo helt utrolig som tiden går, husker det som om det var i går.

Beatles ga oss mye, åpnet mange dører etc., men dette var neppe ei gruppe som kunne leve sammen i evig tid.
Men musikken deres vil leve i evig tid. Smile

R.I.P. BEATLES!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
kna
Major
Major

Ble Medlem: 22 Feb 2008

InnleggSkrevet: 10 04 10 09:54    Tittel: Svar med Sitat

Ja, cora.

Vi som har levd noen år, har nok fått Beatles inn i blodet på en måte som dagens unge ikke helt kan forstå. Alt var veldig sterkt og personlig og følsomt på 60-70-tallet. Alt skjedde så fort, og krigen var fortsatt så nærme at selve tiden var preget av en sinnsyk livsglede som et optimistisk øyeblikk i historien om at kanskje all krig endelig skulle bli borte fra kloden - noe som også preget anti-Vietnam bevegelsen, NEI til Atomvåpen osv. Klemmer

Derfor var ikke Betles bare noen unike popgutter fra Liverpool, men de var kom fram på akkurat det rette tidspunkter for å bli superstjerner med langt hår, og som nesten ble guddommeliggjort Pinlig

Jeg har alltid vært litt ekstra glad i albumet Rubber Soul, men vet ikke helt hvorfor. Der finnes låter som Norwegian Wood, I´m Looking Trough You, med en knalltøff vokal av Paul, og Driving My Car m.fl. Og når jeg tenker litt nærmere over det, er det nok nettopp de tøffe vokalpartiene som har festet seg fra akkurat denne platen.

Og Paul holder seg stadig fantastisk godt, og vitner om at Beatles ikke var noen tilfeldighet. Også minnekonserten om George i regi av Eric Clapton m.fl. vitnet om Georges talent. Og John kunne jo også lage musikk. Og Ringo...Det var liksom helt naturlig at de skulle være sammen og bli The Beatles Tommelen opp til deg!

mvh Lurifaks
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Film og Musikk Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet