FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Aftenposten lar seg bruke for å sverte Siv Jensen

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Nyx
Site Admin

Ble Medlem: 22 Feb 2008

InnleggSkrevet: 09 03 09 10:18    Tittel: Aftenposten lar seg bruke for å sverte Siv Jensen Svar med Sitat

Avisa Aftenposten lar seg bruke av venstreekstremister som Henrik Lunde, for å sverte Siv Jensen:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2966729.ece
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 09 03 09 13:07    Tittel: Re: Aftenposten lar seg bruke for å sverte Siv Jensen Svar med Sitat

Nyx skrev:
Avisa Aftenposten lar seg bruke av venstreekstremister som Henrik Lunde, for å sverte Siv Jensen:

Nja?
Aftenposten trenger da ikke assistanse fra Henrik Lunde til det, vel? Til tider, er det lite annet blekka handler om, enn ukamuflert kampanjejournalistikk mot Siv Jensen og FrP. Etter Rosengårdtalen til Siv Jensen tok de fullstendig av en stund. Hva norsk innenrikspolitikk angår, har jeg ofte langt mer utbytte av å lese Arne Strands analyser og kommentarer i Dagsavisen, enn Aftenpostens ditto.

Det de benytter her er altså Henrik Lundes subjektive oppfatninger om Siv Jensens meninger både som overskrift og innhold, som om hans private oppfatninger er objektive facts verifisert som sanne og riktige av redaksjonen.

Ingen seriøs avis gjør slikt, selvfølgelig. Så ta artikkelen for det den er verdt: Kampanjejournalistikk.

Sist endret av truud2 den 09 03 09 19:48, endret 2 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Nyx
Site Admin

Ble Medlem: 22 Feb 2008

InnleggSkrevet: 09 03 09 13:50    Tittel: Re: Aftenposten lar seg bruke for å sverte Siv Jensen Svar med Sitat

truud2 skrev:
Nyx skrev:

Nja?
Aftenposten trenger da ikke assistanse fra Henrik Lunde til det, vel? Til tider, er det lite annet blekka handler om, enn ukamuflert kampanjejournalistikk mot Siv Jensen og FrP. Etter Rosengårdtalen til Siv Jensen tok de fullstendig av en stund. Hva norsk innenrikspolitikk angår, har jeg ofte langt mer utbytte av å lese Arne Strands analyser og kommentarer i Dagsavisen, enn Aftenpostens ditto.

Nei, riktig! Aftenposten har vært en del av den kampanjejournalistikken som norsk presse iscenesatte etter Siv Jensens Landsstyretale. Og hele dette oppstyret dreide seg ikke om noe annet enn å forsøke å tilsløre hva denne talen egentlig dreide seg om.

Det var et rottefangeri som ble satt igang. Og det Aftenposten holder på med her, det er å fortsette dette rottefangeriet.

I virkeligheten var bakgrunnen for denne delen av Siv Jensen tale at regjeringen og andre partier gjennom en rekke saker hadde vist seg å vakle i spørsmål som er av stor prinsipiell betydning for vårt demokratis videre skjebne.

Det gjaldt saker som snikinnføring av blasfemiparagrafen og hijabdebatten.

Og det som var det vesentlige innholdet i denne delen av Siv Jensens tale, var å legge fram FrPs alternativ til denne vakling i prinsipielle spørsmål.

Det var det Siv Jensen gjorde når hun så klart sa: -Nei til religiøse særkrav!

Og det var dette reelle alternativet det gjaldt for kulturradikalerne i pressen - herunder Aftenposten - å tilsløre med sin kampanjejournalistikk.

Og det falske alternativ mediene - og også Aftenposten - da har jobbet på, det er da at dette ikke var et valg mellom regjeringens vakling i prinsipielle spørsmål og FrPs klare nei til religiøse særkrav, men at det var et valg mellom anstendighet og noe brunt og rasistisk.

Aftenpostens er med sin politiske journalistikk en spinndoktor. Og det er den spin som mediene satte igang med kampanjejournalistikken etter Siv Jensens landstyremøtetale, som Aftenposten nå fortsetter å prøve å underbygge, ved å gjøre bruk av sosialeksorsisten Henrik Lundes og hans inkvisitoriske metoder.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
demokrit
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 03 Aug 2008

InnleggSkrevet: 09 03 09 18:16    Tittel: Re: Aftenposten lar seg bruke for å sverte Siv Jensen Svar med Sitat

Nyx skrev:

Vi finner følgende sitat (som "underoverskrift", eller hva det heter):
Sitat:
Dermed bidrar Jensen og Fremskrittspartiet til å legitimere synspunktene, mener Henrik Lunde i Antirasistisk Senter.

Jaha, og hvem har lagt inn disse synspunktene, og hvor lenge har de fått stå før de eventuelt er blitt fjernet?

Gjengen i det såkalte antirasistiske senter, med sugerør langt inn i statskasse, er troende til hva som helst, spør dere meg!
Til Toppen
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 02 Mai 2008

InnleggSkrevet: 09 03 09 23:05    Tittel: Svar med Sitat

Et apropos: RedaksjonEN i kveld handlet om Yssens bok, som ble lansert i dag. Debatten ble da selvsagt om forholdet Yssen - Valla, mobbing og maktkamp i LO og arbeiderbevegelsen. Og det var jo greit, for dét er jo bokens bakgrunn. Men jamen min hatt var det ikke et kvinnfolk der, visstnok redaktør i Samtiden, som fant det passende å vrenge ut av seg et inderlig ønske om at Yssen og Valla kunne komme sammen og i stedet for å slåss med hverandre, forene sine kreftene i en felles anstrengelse for å ta rotta på Siv Jensen!!!

Jeg fikk rett og slett hakeslepp. Hvor usaklig har kjerringer lov å være? JA, EG BERRE SPYR!
Belisarius
Generalmajor

Ble Medlem: 27 Feb 2008

InnleggSkrevet: 09 03 09 23:25    Tittel: Svar med Sitat

Henrik Lunde hev seg på denne karusellen også...uventet. Henrik Lunde, en statslønnet venstreektremist som "forsker" på høyreekstremisme. Et gjennomkorrumpert ondt menneske som aldri har visst forskjellen på rett og galt, etisk godt og ondt, annet enn hva hans politisk korrekte moraletikk. Denne personen slipper regelmessig til i pk-media med sine livsløgner og brutale metafysiske egoisme. Først neger-alibiet og nå muslim-alibiet har gitt ham sugerøret i statskassa, heltidsansatt brønn- og brun-pisser. Han finner det knapt bryet verdt å spille altruistisk banditt, skjule sin antirasjonelle egoisme bak det sedvanlige lag på lag med moraliserende, empatiserende pisseprat. Fascisten har nemlig blitt autorisert fascist-utpeker.

Belisarius
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 09 03 09 23:29    Tittel: Svar med Sitat

The Owl Man skrev:
Et apropos: RedaksjonEN i kveld handlet om Yssens bok, som ble lansert i dag. Debatten ble da selvsagt om forholdet Yssen - Valla, mobbing og maktkamp i LO og arbeiderbevegelsen. Og det var jo greit, for dét er jo bokens bakgrunn. Men jamen min hatt var det ikke et kvinnfolk der, visstnok redaktør i Samtiden, som fant det passende å vrenge ut av seg et inderlig ønske om at Yssen og Valla kunne komme sammen og i stedet for å slåss med hverandre, forene sine kreftene i en felles anstrengelse for å ta rotta på Siv Jensen!!!

Jeg fikk rett og slett hakeslepp. Hvor usaklig har kjerringer lov å være? JA, EG BERRE SPYR!

Jeg observerte det jeg også, og gjetter på at det skaffet både Siv og FrP noen dusin nye sympatisører. De fatter det heldigvis aldri, fjolsene, at dess mer kjeft de politisk prektige og korrekte bruker på FrP og Siv, dess fler politiske tilhengere taper de til dem. La oss håpe at de ikke oppdager denne "FrP-koden". Razz
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 29 03 09 20:12    Tittel: Svar med Sitat

Det har skjedd noe rart med Aftenposten. Ja, det har vært synlig lenge, så dette er ikke noen nyhet, men bare ytterligere et eksempel på hvordan mediafolk tenker, hvilke assosiasjoner de gjør seg.

I dag har Aftenposten.no en artikkel om at saudi-arabiske kvinner føler ubehag - naturlig nok - når de er nødt til å handle undertøy av mannlige butikkekspeditører. Kvinner får ikke lov å arbeide i Saudi-Arabia, selv om det faktisk er vedtatt en lov som skulle tillate at kvinner kan arbeide i butikker som selger varer spesielt beregnet på kvinner. Loven er imidlertid ikke iverksatt. Dette er det nå en boikott-aksjon i gang for å få endret på.

Vel, det er jo fint at Aftenposten opplyser om slike vanvittig problematiske følger religiøs fundamentalisme har, især islam, for det vi må ha lov å kalle trivielle detaljer i folks hverdagsliv. Det er helt fint og nyttig.

Men så kommer det merkelige: Som vanlig legges det ut link til relaterte artikler rett under ingressen, og der er en tittel "Kinoen kommer til Saudi-Arabia", og en er referanse til saken fra Jemen om "Gift åtteåring nektes skilsmisse". Og det virker jo greit og relevant.

Men ... av en eller annen merkelig grunn, legger de også ut en link til et stykke med tittel "Frp skaper strid i Sverige"!!

Hva i all verden er linken mellom FrP og dameundertøy i Saudi-Arabia? Hæ?? Hvordan er det folk tenker, når det blir relevant å henvise til FrPs besøk i Rosengård (det var jo dét det handlet om) i en artikkel om saudiske kvinners boikott av undertøyforretninger? Question
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 18 02 10 04:25    Tittel: Svar med Sitat

Aftenposten.no må ha store problemer. I hvert fall når det gjelder seksjonen Meninger, underavdeling Debattsentralen.

På forsiden står akkurat nå følgende:

Joda, dette ser jo interessant ut! Her fremsettes påstanden "Nye Kollen et monsterbygg" (merket som sitat; noen har visst sagt dette), og videre at en leser mener at "Synet er sjokkerende". Og så inviterer debattredaktøren (?) til å diskutere nye Holmenkollen.

Vel, jeg takket ja til invitasjonen og klikket på linken. Og hva får jeg da se? Jo, et sånt "utdriting-av-FrP"-innlegg som Debattsentralen i Aftenposten flyter over av daglig:

Hva er dette for noe? Er dette Aftenpostens oppfatning av seriøs debatt og diskusjon? Og hvor står det noe om "monsterbygg" eller at "synet er sjokkerende"? Det står riktignok at den nye hoppbakken er "iøyenfallende", men dét bør den jo være! Den skal jo forhåpentligvis være en turistattraksjon i likhet med den gamle bakken.

For sikkerhets skyld sjekket jeg alle tre link-elementene på forsiden, og alle gikk til dette samme idiotiske innlegget som kun har ett formål; å kaste mest mulig dritt på Fremskrittspartiet generelt og Sylvi Listhaug spesielt.

Så la jeg merke til det som står med liten skrift under "teaseren" på forsiden: = annonse

Betyr dette at denne "debatten" eller dette spesifikke innlegget er betalt for av en annonsør? Eller er det egen-annonse - at "debattanten" som har skrevet dette sølet, TakkForSist, er ansatt i Aftenposten, eller innleid, for å drive sjikane av FrP og/eller Sylvi Listhaug på ap.no's debattforum? Eller har Aftenpostens debattredaksjon "outsourcet" folkeskikken også?

PS! Aftenpostens egen link er lagt inn i øverste bildet ovenfor. Klikk på det for å se resten av søppel-tråden som det ene innlegget er hentet fra.
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 18 02 10 14:52    Tittel: Svar med Sitat

The Owl Man skrev:
Aftenposten.no må ha store problemer. I hvert fall når det gjelder seksjonen Meninger, underavdeling Debattsentralen.

Bekrefter mine inntrykk av "debatt"-sentralen". Er den noe å kaste bort tiden på?
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 18 02 10 15:41    Tittel: Svar med Sitat

truud2 skrev:
The Owl Man skrev:
Bekrefter mine inntrykk av "debatt"-sentralen". Er den noe å kaste bort tiden på?

Nei, du har jo så evig rett, truud2. Det er egentlig bortkastet tid å delta i "debattene" der.

Men akkurat denne saken om ny Kollen stod faktisk på forsiden forrige kveld/natt. Derfor syntes jeg det var betimelig å påpeke at "gravende journalistikk" tydeligvis er blitt erstattet av "graverende retorikk" i den tidligere borgerlig innstilte redaksjonen i Aftenposten. Nå virker den mer og mer som "groupies" for Ap og Regjeringen - og som tildels frenetiske tilhengere av det multikulumulige samfunnet.
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 23 03 10 21:31    Tittel: Svar med Sitat

Igjen blir en av Debattredaksjonens trofaste fremhevet på forsiden av Aftenposten.no. Har noen lagt merke til slike forsideoppslag som IKKE har vært henvisning til en tråd med noe negativt om FrP?

Link til "debatten" (eller klikk på faksimilen).
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet