FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Problemer med Windows Vista

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Proximity
Gjest

InnleggSkrevet: 01 03 10 16:28    Tittel: Problemer med Windows Vista Svar med Sitat

Fikk et lite sjokk idag, etter at min Fujitsu-Siemens meddelte at Windows Vista ikke ville starte. Jeg startet riktignok Windows på "vanlig måte", men det er tydeligvis en feil et sted. Hva skal jeg gjøre? Crying or Very sad

Sist endret av Proximity den 01 03 10 16:50, endret 1 gang
Til Toppen
mini99
Major
Major

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: 01 03 10 16:35    Tittel: Svar med Sitat

Uff, Prox. Det er aldri moro. Ungene mine har hatt samme problet med to Dell maskiner, og begge har måttet sendes inn til reparasjon. De byttet ut harddiskene, (på garanti), men etter det har begge fått et problem med at maskinene slår seg av når de blir varme (en time eller tos bruk). Dette går ikke lengere under garanti, og med de store problemene, og lange reparasjonstiden samt en meget dårlig kundeservice, betyr at vi mest sannsynlig kjøper nye (og ikke Dell denne gangen) maskiner til dem.

Har du restore cd til maskinen din? Det kan hende at det hjelper å kjøre en restore på maskinen din, men det er mulig du mister en del ting (er ikke helt sikker her). En annen mulighet er å installere Vista helt på nytt. OM du har tilgang til en annen pc, kan du jo søke litt rundt på nettet; det er mange fora som har gode tips når det gjelder windowsproblemer.

Eller du kan gjøre som meg; kjøp Mac og unngå windows all together ;-P
Proximity
Gjest

InnleggSkrevet: 01 03 10 16:50    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har hatt en Dell som hadde så masse problemer at jeg nesten var glad da den sa poof! og ikke virket lenger. Embarassed
Jeg har vel en restore cd et sted. jeg har forøvrig full backup av harddisken på en ekstern så jeg mister ikke verdifullt materiale. Surprised

Det var forresten denne meldingen som poppet opp da jeg startet pc'n først idag:
"Your computer was unable to start, Startup Repair is checking your system for problems. If problems are found, Startup Repair will fix them
automatically. Your computer might restart several times during this process."

Jeg ventet i 10 minutter og så restartet jeg pc'n og startet på nytt og ignorerte problemene. Funket visstnok ettersom jeg er på pc'n nå, men vet ikke hvordan neste startup blir...
Helst har jeg nesten lyst til å kjøpe meg Mac...men vil kanskje benytte meg av reklamasjonsretten først siden pc'n (en Fujitsu-Siemens) ikke er mer enn 1 år og 1 måned. Embarassed
Til Toppen
Asdic
Major
Major

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 20 03 10 02:41    Tittel: Svar med Sitat

VISTA = MISTA!

Problemer inn i evigheten. Hjelpe, trøste bære! Hvis skjermdriveren ikke har sluttet å virke, men er blitt gjenopprettet, virker det nesten hele tiden.

Men Windows 7!!? Windows 7 har ikke postprogram. Det må latse ned fra Bill Gates og heter??? De vante ikonene finnes ikke. Det finnes ingen ikoner i det hele taget. Knotten send og maotta finnes heller ikke.

I dag satte jeg opp mailkonto for en venn. Alt er som på hans forrige PC, men det er naturlig vis feil. Siba, som leverte PCn' var ikke klar over at mailprogrammet ikke fulgte med Windows 7. De var heller ikke klar ovet at både mus og tastatur var med i pakken med HP Pavillion. Så da jeg kjøpte trådløst M & T var det ingen hint om dette. Ekspediten unnskyldte seg med at "Jeg kan ikke vite alt". Jeg svarte at "Det må jeg for å få utstyret til å virke" Så gikk kisen.

Jeg kjøpte for en tid siden en EPSON printer hos Interforto. Fenomenale bilder. Når jeg starer printeren, slår PCn' seg av og må startes på nytt. Brilliant!

Jeg spurte den nye ekspediten på 18 hos Interfoto hva årsaken kunne være.

"PCn's strømforsyning er for liten!!"

Norge er landet for middelmådigheter og de som ikke kan en "dritt" og får betalt for det.
Det er frustrerende å vite alle svarene når ingen gidder å stille deg alle spørsmålene. Tiden kan lege alle sår, men noen stor kosmetiker er den ikke. Visdom kommer med alderen. Av og til kommer alderen helt alene.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 20 03 10 03:30    Tittel: Svar med Sitat

Gi faen i den overprisede søpla til Bill gates & Co og bytt til Linux, så fort som mulig.
Den tar litt tid å bli vant til, men å frigjøre seg fra Gatesmøkka er definitivt verdt den prisen.

Dessuten er Linux både billigere og bedre, enn noe Microsoft noensinne har laget. Og antagelig noensinne vil komme til å lage.

Mandriva Linux Powerpack 2010, er en drøm av et operativsystem, men pass på å få med en begynnermanual

PS
Jeg bør legge til at det ikke er snakk om enten Windows eller Linux, men "både og". Har du ledig plass på harddisken er det bare å opprette en egen Linuxpartisjon (logisk partisjon og ikke primær), og installere Linux der. Mandriva legger da også inn en egen oppstartsmeny, som lar deg velge mellom å starte Windows, eller Linux. Vha. en partisjonsmanager som "Paragon Hard Disk Manager", og en stor harddisk kan du ha mange operativsystemer på maskinen. F.eks Windows 98, XP, Vista og Win 7, Linux, pluss en x86 versjon av Apple Macs OS ... og andre.

Og slik si farvel til å være avhengig av hva Microsoft finner på av overprising av Windows, for all fremtid
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet