FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Linksamling 1

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 12 04 09 22:29    Tittel: Linksamling 1 Svar med Sitat

Linksamling 1
Jeg har savnet et felles sted å lagre linker, og tenkte kanskje det kunne gjøres her i denne tråden? Mye av det jeg har lagt inn nedenfor er nok velkjente websteder for mange. Men vi får jo noen nykommere på FF av og til, som ikke kjenner disse webstedene.
Vennligst føy til en kort beskrivelse, om dere legger inn en ny link. Og forsøk å unngå duplikater av allerede eksisterende linker.
Terningkast (1-6) er selvfølgelig bare subjektiv og personlig synsing, men kan kanskje ha en viss verdi, om det ikke går inflasjon i det?

Fampo arbeider mot korrupsjon og maktmisbruk både innen psykiatrien og på andre samfunnsområder Terningkast: **

Blir det mye linker her inne og uoversiktlig, kan vi jo utvide med en Linksamling 2 (og 3..) Dedikerte samlinger er jo også en mulighet. F.eks. "Norske linker" "Politiske linker" "Musikklinker" etc.
Noen synspunkter eller forslag?

- 21st Century Science & Technology magazine challenges the assumptions of modern scientific dogma, including quantum mechanics, relativity theory, biological reductionism, and the formalization and separation of mathematics from physics. Terningkast: **
- Executive Intelligence Review "one of the best private intelligence services in the world." - former senior staffer of the National Security Council.

- Document.no Norsk nettsted for politisk analyse, kommentarer, essays og reportasjer. Terningkast: *
- RettsNorge er en nettavis som har som mål å holde oppsyn og kontroll med det norske rettsvesen. Kontroversielt. Terningkast: ##
- HonestThinking er viet til kultur, politikk, vitenskap og filosofi. Terningkast: **
- Global Research Kontroversielt. Terningkast:*
- Freedom Force International is a network of men and women from all parts of the world who are concerned over loss of personal liberty and expansion of government power. Terningkast: *
- Baksiden, er et litt spesielt websted, som jeg har problemer med å klassifisere. #
- Fampo arbeider mot korrupsjon og maktmisbruk både innen psykiatrien og på andre samfunnsområder. Terningkast: **
- Reason Magazine/online: A magazine of “free minds and free markets.”
- The Brussels Journal: We defend freedom and, though we do not pretend to know the ultimate truth, we strive to acquire as much knowledge as possible by presenting facts and views that are hard to find in the “consensus-media” of Europe. Terningkast: **
- Gates Of Vienna: Blog med kritikk av ukontrollert muslimsk innvandring.
- Global Warming Petition Project: 31,478 American scientists have signed this petition, including 9,029 with PhDs
- SEPP: The Science & Environmental Policy Project was founded in 1990 by atmospheric physicist S. Fred Singer on the premise that sound, credible science must form the basis for health and environmental decisions.
- Reality Zone: The primary media outlets in every country are dominated by collectivists who believe it is their duty to filter or alter the news so the common man will have a “correct” opinion. Even those of us who are aware of this bias can fall victim to it if we have no access to the raw facts.
- ICECAP: International Climate and Environmental Change Assessment Project, is the portal to all things climate for elected officials and staffers, journalists, scientists, educators and the public.
- Human Rights Service (HRS): En partipolitisk uavhengig tenketank som arbeider med tema knyttet til det nye fleretniske og flerreligiøse Norge og Europa. Vi har menneskerettigheter og -plikter og demokrati i front, med et særlig fokus på barn, unge og kvinner

Skeptisk granskning av skeptikere.
- Fritt Helsevalg (FHV) er en ideell og uavhengig forbrukerorganisasjon som arbeider for å sikre deg som forbruker et bredt tilbud av behandlingsformer

LIBERTARIAN INTERNATIONAL (LAN)

Wikipedia skrev:
Jon Rappoport (born 1938) is an American journalist and author, currently living in San Diego, California with his wife, Dr. Laura Thompson, with whom he does much work advocating alternative medicine. He has studied philosophy for four years at Amherst College in Massachusetts, graduating in 1960. He has published the web site nomorefakenews.com since 2001. He has been an investigative reporter for over 20 years. Rappoport has also authored several non-fiction books. Although his main focus over these years has been the power of the imagination and creativity, he is most often cited and interviewed as an authority on conspiracies and global elites, the work of the latter, as Rappoport sees it, in general being implemented through the seven global cartels, which he identifies as the government, military, money, intelligence, energy, media, and medical. Topics that he has reported on include medical fraud, deep politics, and health issues for newspapers and magazines in the US and Europe, including CBS Healthwatch, Spin, Stern and LA Weekly.

Jon Rappoport is presently vice-president of the publishing house Truth Seeker Company, Inc.[1] and authors and sells audio CDs on magic[2], past life regression[3] and development of paranormal abilities
http://en.wikipedia.org/wiki/Jon_Rappoport

Sist endret av truud2 den 25 12 09 20:46, endret 9 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
koppe
Kaptein
Kaptein

Ble Medlem: 19 Mai 2008

InnleggSkrevet: 13 05 09 10:29    Tittel: Svar med Sitat

Hva med "Høyrevridde og innvandringsfiendtlige propagandalinker" ? Dette passer vel strengt tatt bedre under "Norsk Politikk", enn det gjør i en "nøytral" kategori som "Data og Internet"...

Greit nok at du kanskje ikke finner noen nøytrale og objektive siter, men da hadde det kanskje vært en tanke å tatt med noen gode linker til "motstanderene" også... som f.eks SOS-rasisme eller SSB (som her vel betraktes som motstandere her). Slik kunne nykommerene finne argumenter både for og imot, for så gjøre opp sine egen mening.

Jeg er selvsagt mer skuffet enn overasket... Ta f.eks forsiden til forumet (frittforum.info), det er neimen ikke mye der som gir inntrykk av at dette skal være "et politisk uavhengig forum".
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 02 Mai 2008

InnleggSkrevet: 13 05 09 11:51    Tittel: Svar med Sitat

koppe skrev:
Hva med "Høyrevridde og innvandringsfiendtlige propagandalinker" ? Dette passer vel strengt tatt bedre under "Norsk Politikk", enn det gjør i en "nøytral" kategori som "Data og Internet"...

Greit nok at du kanskje ikke finner noen nøytrale og objektive siter, men da hadde det kanskje vært en tanke å tatt med noen gode linker til "motstanderene" også... som f.eks SOS-rasisme eller SSB (som her vel betraktes som motstandere her). Slik kunne nykommerene finne argumenter både for og imot, for så gjøre opp sine egen mening.

Jeg er selvsagt mer skuffet enn overasket... Ta f.eks forsiden til forumet (frittforum.org), det er neimen ikke mye der som gir inntrykk av at dette skal være "et politisk uavhengig forum".

Hva med å legge inn noen av linkene du savner, koppe, i stedet for denne evinnelige sytingen? Og du har full anledning, som det fremgår av FrittForums forside, til å BLI SKRIBENT selv. Imidlertid bør det være noe med substans, ikke bare krenkede følelser og brunskvetting.
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 15 05 09 19:46    Tittel: Svar med Sitat

Takk for backup OWL! Jeg orket ikke å påpeke det åpenbare, slik du tar deg tid til. Kanskje har han ikke andre interessante url'er, enn ff? Confused
Nyx
Site Admin

Ble Medlem: 22 Feb 2008

InnleggSkrevet: 15 05 09 23:38    Tittel: Re: Linksamling 1 Svar med Sitat

Det er lagt inn en lenkesamling på
http://www.frittforum.info/Favoritter.html

Det er veldig lett å legge inn lenker der. Det er bare å opprette en konto, logge seg inn, og så fra den brukermenyen du ser til høyre når du har logget deg inn der, klikke "Legg inn lenke" som du mener kan være av interesse for andre deltakere her.

MEN! MSIE FUNKER IKKE, i alle fall ikke den versjonen av Microsoft Internet Explorer jeg har, MSIE 7. Det er en bug med en cockie der og ett eller annet sikkerhetsopplegg, som gjør at hele nettstedet blir utilgjengelig via MSIE etter redigering. En forferdelig katastrofal bug, jeg vet, men har ikke klart å finne ut av det. Jeg skal konse mer om å jobbe med den saken. Det virker som om Microsoft support lever i fornektelse av at problemet utelukkende er knyttet til MSIE.

Men altså: Hvis du skal legge inn ting på forsiden www.frittforum.info, så bruk nettlesere som funker som de skal. Jeg har testet Firefox, Opera og Google Chrome, som alle funker mer eller mindre utmerket. Personlig foretrekker jeg Opera og Google Chrome. Chrome har forøvrig norsk stavekontroll, noe du sikkert kan legge inn en ekstensjon for i Firefox også.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 16 05 09 00:06    Tittel: Re: Linksamling 1 Svar med Sitat

Nyx skrev:

Det er veldig lett å legge inn lenker der. Det er bare å opprette en konto, logge seg inn, og så fra den brukermenyen du ser til høyre når du har logget deg inn der, klikke "Legg inn lenke" som du mener kan være av interesse for andre deltakere her.
Interessant, Nyx, og jeg håper mange vil bruke det, men jeg tror kanskje at brukerterskelen er lavere i linksamlingen, her. Og dét er jo ganske viktig, når man ikke er et forum for dataproffer. Men, det ene utelukker ikke det andre. Det er jo ikke enten eller, men både og.

Whatever works, is fine Wink
Nyx
Site Admin

Ble Medlem: 22 Feb 2008

InnleggSkrevet: 16 05 09 05:20    Tittel: Re: Linksamling 1 Svar med Sitat

truud2 skrev:
Nyx skrev:

Interessant, Nyx, og jeg håper mange vil bruke det, men jeg tror kanskje at brukerterskelen er lavere i linksamlingen, her. Og dét er jo ganske viktig, når man ikke er et forum for dataproffer. Men, det ene utelukker ikke det andre. Det er jo ikke enten eller, men både og.

Whatever works, is fine Wink

Det er i grunn akkurat like enkelt å legge inn lenker der som å skrive et innlegg på forumet. Smile

Forskjellen er at du bare kan legge inn tekst i lenkesamlingen der, og ikke bilder. Miniatyrbildet av nettstedet lages automatisk, uten at du behøver å tenke på noe. Det eneste man strengt tatt trenger å skrive inn er en overskrift og så legge inn lenka, og velge en kategori / foreslå en ny kategori.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 25 12 09 20:47    Tittel: Re: Linksamling 1 Svar med Sitat

truud2 skrev:
Linksamling 1
Jeg har savnet et felles sted å lagre linker, og tenkte kanskje det kunne gjøres her i denne tråden? Mye av det jeg har lagt inn nedenfor er nok velkjente websteder for mange. Men vi får jo noen nykommere på FF av og til, som ikke kjenner disse webstedene.
Vennligst føy til en kort beskrivelse, om dere legger inn en ny link. Og forsøk å unngå duplikater av allerede eksisterende linker.
Terningkast (1-6) er selvfølgelig bare subjektiv og personlig synsing, men kan kanskje ha en viss verdi, om det ikke går inflasjon i det?

Fampo arbeider mot korrupsjon og maktmisbruk både innen psykiatrien og på andre samfunnsområder Terningkast: **

Blir det mye linker her inne og uoversiktlig, kan vi jo utvide med en Linksamling 2 (og 3..) Dedikerte samlinger er jo også en mulighet. F.eks. "Norske linker" "Politiske linker" "Musikklinker" etc.
Noen synspunkter eller forslag?

- 21st Century Science & Technology magazine challenges the assumptions of modern scientific dogma, including quantum mechanics, relativity theory, biological reductionism, and the formalization and separation of mathematics from physics. Terningkast: **
- Executive Intelligence Review "one of the best private intelligence services in the world." - former senior staffer of the National Security Council.

- Document.no Norsk nettsted for politisk analyse, kommentarer, essays og reportasjer. Terningkast: *
- RettsNorge er en nettavis som har som mål å holde oppsyn og kontroll med det norske rettsvesen. Kontroversielt. Terningkast: ##
- HonestThinking er viet til kultur, politikk, vitenskap og filosofi. Terningkast: **
- Global Research Kontroversielt. Terningkast:*
- Freedom Force International is a network of men and women from all parts of the world who are concerned over loss of personal liberty and expansion of government power. Terningkast: *
- Baksiden, er et litt spesielt websted, som jeg har problemer med å klassifisere. #
- Fampo arbeider mot korrupsjon og maktmisbruk både innen psykiatrien og på andre samfunnsområder. Terningkast: **
- Reason Magazine/online: A magazine of “free minds and free markets.”
- The Brussels Journal: We defend freedom and, though we do not pretend to know the ultimate truth, we strive to acquire as much knowledge as possible by presenting facts and views that are hard to find in the “consensus-media” of Europe. Terningkast: **
- Gates Of Vienna: Blog med kritikk av ukontrollert muslimsk innvandring.
- Global Warming Petition Project: 31,478 American scientists have signed this petition, including 9,029 with PhDs
- SEPP: The Science & Environmental Policy Project was founded in 1990 by atmospheric physicist S. Fred Singer on the premise that sound, credible science must form the basis for health and environmental decisions.
- Reality Zone: The primary media outlets in every country are dominated by collectivists who believe it is their duty to filter or alter the news so the common man will have a “correct” opinion. Even those of us who are aware of this bias can fall victim to it if we have no access to the raw facts.
- ICECAP: International Climate and Environmental Change Assessment Project, is the portal to all things climate for elected officials and staffers, journalists, scientists, educators and the public.
- Human Rights Service (HRS): En partipolitisk uavhengig tenketank som arbeider med tema knyttet til det nye fleretniske og flerreligiøse Norge og Europa. Vi har menneskerettigheter og -plikter og demokrati i front, med et særlig fokus på barn, unge og kvinner

Skeptisk granskning av skeptikere.
- Fritt Helsevalg (FHV) er en ideell og uavhengig forbrukerorganisasjon som arbeider for å sikre deg som forbruker et bredt tilbud av behandlingsformer

LIBERTARIAN INTERNATIONAL (LAN)

Wikipedia skrev:
Jon Rappoport (born 1938) is an American journalist and author, currently living in San Diego, California with his wife, Dr. Laura Thompson, with whom he does much work advocating alternative medicine. He has studied philosophy for four years at Amherst College in Massachusetts, graduating in 1960. He has published the web site nomorefakenews.com since 2001. He has been an investigative reporter for over 20 years. Rappoport has also authored several non-fiction books. Although his main focus over these years has been the power of the imagination and creativity, he is most often cited and interviewed as an authority on conspiracies and global elites, the work of the latter, as Rappoport sees it, in general being implemented through the seven global cartels, which he identifies as the government, military, money, intelligence, energy, media, and medical. Topics that he has reported on include medical fraud, deep politics, and health issues for newspapers and magazines in the US and Europe, including CBS Healthwatch, Spin, Stern and LA Weekly.

Jon Rappoport is presently vice-president of the publishing house Truth Seeker Company, Inc.[1] and authors and sells audio CDs on magic[2], past life regression[3] and development of paranormal abilities
http://en.wikipedia.org/wiki/Jon_Rappoport

Kaffe
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 25 12 09 21:56    Tittel: Svar med Sitat

Her er noen av de nettstedene jeg er innom:

Middle East Froum: http://www.meforum.org/

En amerikansk tenketank på midtøsten politikk. Den har dyptgående analyser og anerkjente eksperter som skribenter. Jeg liker denne godt.

Analyst Network er et nettsted som samler analyser fra temaene antiterrorisme, geopolitikk, Midtøsten og Energi. Dette er også et ekspert nettsted. Jeg kan gå god for "counter-terrorism" delen for der har jeg lest mest. Litt Midtøsten, men de to andre er jeg ikke kjent med.

http://www.analyst-network.com/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 25 12 09 23:34    Tittel: Svar med Sitat

Kaffe skrev:
Her er noen av de nettstedene jeg er innom:
Middle East Forum: Middle East Forum
Analyst Network: International Analyst Network

Interessante websteder, som var nye for meg, Kaffe.
De ser begge interessante ut, så takk for bidraget!
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet