FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

BankID: Et system fullt av bugs?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 18 11 09 17:26    Tittel: BankID: Et system fullt av bugs? Svar med Sitat

BankID: Et system fullt av bugs?

Har hatt problemer med betaling via BankID lenge. Det krasjer hver jævla gang jeg skal betale. Har meldt ifra til både banken (DnB) og BankID/bankenes betalingssentral, men de virker like uinteresserte begge to og henviser bare til hverandre, så nå unngår jeg alle onlinebutikker som bruker BankID og har en standardmail jeg sender dem, hvor jeg forklarer problemet, og at de akkurat har mistet et salg. Og oppfordrer dem til å bytte til PayPal isteden, eller å opprette et system for forhåndsbetaling til konto. Jeg har benyttet PayPal de siste 7-8 årene og aldri hatt ett eneste problem, bortsett fra at det er vanligst på nettsteder utenfor skandinavia, dessverre.

Jeg trodde en stund at det var noe gæli med min maskin. Noe banken også hevdet, men Googling på "BankID-problem" ga en drøss med treff. Hvorav noen var til kilometerlange tråder på forskjellige fora. Så det synes klart at det er BankID det er feil på og ikke min maskin

Andre her, som har opplevd problemer?

Jeg tror de må ha introdusert bugs i en oppgradering av BankID-systemet for det fungerte knirkfritt hos meg inntil for noen måneder side. Nå fungerer det aldri, men krasjer hver gang jeg prøver å bruke det. Hvilket jeg har sluttet med.
cora
Sersjant
Sersjant

Ble Medlem: 12 Jun 2008

InnleggSkrevet: 18 11 09 23:51    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har hatt DNB NOR-nettbank siden -96 og det har stort sett fungert greit. En del ubeleilig nedetid har det vært og det er ergelig.

Jeg har fra kontakter at det er svært mye større problemer enn de snakker om i media med DNB's nettbank. Forresten så skal de være nede igjen fra fredag kveld til lørdag ettermiddag, men det løser sikkert ikke problemene.

Dessverre er det ganske mange web-shop i Europa som kun bruker Pay-Pal, og de har jeg problemer med. I slike tilfeller har jeg hver gang fått til løsning med forhåndsbetaling med IBAN
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Nebulah
Major
Major

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 29 11 09 16:20    Tittel: Svar med Sitat

Bruker Nordea og har ennå ikke hatt noe problemer av noe slag ang BankID. Kona bruker DNB Nor og der skjer det av og til problemer.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet