FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Virus, spyware o.l

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Nebulah
Major
Major

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 14 10 09 08:33    Tittel: Virus, spyware o.l Svar med Sitat

Var så uheldig å få virus på stasjonære pc'n mandag da jeg skulle åpne mail fra NAV med lønnslipp som vedlegg ( går pr tida på yrkesrettet attføring etter jobbulykke, men ny jobb fra 1.nov Very Happy )
Viruset var et program "Trust Warrior" som installerte seg automatisk og spredte ormer og trojanere rundt omkring, helt harmløst da ingen programvare ble skadet, men irriterende da det hele tiden poppa opp anbefaling om å kjøpe antivirusprogrammet Trust Warrior til $ 49.
Norton 360 klarte ikke ta knekken på det, men lastet ned AVG som kjrte full scan og reparerte alt og maskin er nå "frisk" igjen.
Så nå er det goodbye Norton for min del. Oppdateringene er rett og slett utdatert så nå går jeg for gratisversjonen av AVG.

mvh
Nebulah
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 14 10 09 13:16    Tittel: Re: Virus, spyware o.l Svar med Sitat

Nebulah skrev:
Var så uheldig å få virus på stasjonære pc'n mandag da jeg skulle åpne mail fra NAV med lønnslipp som vedlegg ( går pr tida på yrkesrettet attføring etter jobbulykke, men ny jobb fra 1.nov Very Happy )
Viruset var et program "Trust Warrior" som installerte seg automatisk og spredte ormer og trojanere rundt omkring, helt harmløst da ingen programvare ble skadet, men irriterende da det hele tiden poppa opp anbefaling om å kjøpe antivirusprogrammet Trust Warrior til $ 49.
Norton 360 klarte ikke ta knekken på det, men lastet ned AVG som kjrte full scan og reparerte alt og maskin er nå "frisk" igjen.
Så nå er det goodbye Norton for min del. Oppdateringene er rett og slett utdatert så nå går jeg for gratisversjonen av AVG.

mvh
Nebulah

Jeg har i flere år hatt intrykket at Norton har utviklet seg til overpriset shitware og har byttet dem ut med ZoneAlarm Security 2010, som skal ha en spesielt god brannmur. Antivirusdelen får også godord, men er ikke så godt kjent som brannmuren deres.
Er det noen her med gode eller dårlige erfaringer med ZoneAlarm?
Min smule kritikk av ZoneAlarm er at det er litt for lett og fristende å mekke med personlige innstillinger. Og jeg har ikke funnet noen reset knapp, når jeg har "screwed up". Med full reinstallasjon, som eneste utvei.
Men, altså: Andre med erfaringer fra ZoneAlarm Security 2010, her?

Jeg brukte ZoneAlarm i mange år under alle 32-bit Windowsversjoner, og hadde bare gode erfaringer bortsett fra en ubrukelig antivirus del fra Computer Associates. Men, den ble fjernet etter mange klager og det er ikke den de har nå i 2010 modellen.

Årsaken til at jeg gikk over til Norton var at ZoneAlarm somlet i det uendelige med å komme ut med en 64-bits Vistaversjon. Men nå er altså det fikset, så jeg har parkert Norton og gått tilbake til ZoneAlarm igjen.
Nebulah
Major
Major

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 15 10 09 01:09    Tittel: Svar med Sitat

Hei truud. Bruker ZoneAlarm som brannmur og meget effektiv, men kanskje litt plundrete til å begynne med.
Stadig dukket det opp varsler om tillatelse til å åne div progr og sider, men når det var løst fungerer det bra.
Har nå gått over til gratisversjonen av AVG antivirus på alle 3 pc'ene.
Sitter med inntrykk av at de fleste "bannlyser" Norton og nå har jeg kanskje begynt å skjønne hvorfor Wink

Husker ikke nick, men en "dataexpert" på gamle VA anbefalte NOD32.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet