FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Kunst og bilder blir interessant på riktige premisser

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Kunst og litteratur
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
splinter
Rekrutt
Rekrutt

Ble Medlem: 20 Aug 2009

InnleggSkrevet: 20 08 09 02:38    Tittel: Kunst og bilder blir interessant på riktige premisser Svar med Sitat

I forrige uke ble jeg sjokkert når Stig Inge Bjørnebye sto frem og fortalte om sine skjulte og vanskelige år i Liverpool. Ved lanseringen av boken sin.

Jeg som aldri har vært noe spesielt interessert i kunst, og har aldri tenkt på kombinasjonen mellom bok og bilder. Synes det gir sterke meninger i forhold til kunstens skildringer. Jeg har sett malerier fra kremen av kunstnere, men ofte slitt med å forstå symbolikk og betydning.
Kunsteren som har samarbeidet med Stig Inge Bjørnebye, tydeliggjør ved fargebruk og stemning hvor langt nede man kan være selv om man i utgangspunktet har fått oppfylt guttedrømmen, allerede som gutt.

Det gikk plutselig opp for meg når jeg så et bilde med Stig Inge i fosterstilling i forbifarten, at dette er noe jeg skjønner og har en viss forståelse om. Istedet for vanlig kunst hvor jeg knapt ser hva ting skal forestille.
Jeg har gjennom 90-tallet som fotballfan blitt kjent med Bjørnebye som den robuste, lojale og sjenerte venstre-backen. Og har vel også hørt om hva som ofte skjer når unge gutter skriver under på millionkontrakter og blir stjerner over natten. Trenden viser at alt bare er fryd og gammen. Og det er vel kanskje et underbevisst ønske om at ærligere historier skal vise seg i dagens sollys. Og det er dette jeg synes bok og bilder i denne settingen gjør.

Det er vel rent logisk at kunst ofte kan bli for abstrakt, dersom man ikke kjenner forløpet og historien. At det kunne ta så lang tid å fatte det.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Kunst og litteratur Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet