FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Lunix: Kommer Windows-utfordreren nå?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 10 07 09 16:18    Tittel: Lunix: Kommer Windows-utfordreren nå? Svar med Sitat

Gnome og KDE sammen om desktop
For første gang avholder Gnome og KDE sine utviklerkonferanser sammen, under navnet Gran Canaria Desktop Summit.

Linux har jo blitt utropt til Windows' store utfordrer i flere tiår, uten at pengestrømmen til Microsoft fra salg av Windows har blitt særlig påvirket, men nå ser det ut til at Linux-leiren er på vei til å samles om noe virkelig matnyttig:

Kombineres det beste i Gnome med det beste i KDE og de gjør sluttproduktet("Knome"?) litt enklere og mer intuitivt å bruke, så kan det virkelig begynne å spøke for et stadig rådyrere Window$. Spesielt om Wine virkelig kommer på lufta og klarer å kjøre folks vanlige Windows-applikasjoner i Linux på en enkel og grei måte. De har kommet langt på vei, men det går ikke akkurat helt av seg sjæl foreløpig.

Kilde: http://www.hardware.no/artikler/gnome_og_kde_sammen_om_fritt_skrivebord/70628

Hva tror linuxgjengen på FF? Rolling Eyes
KDE 4.3:

Gnome 2.26:

Jeg har gått litt lei av overdreven fancy grafikk i Mandriva 2009 spring versjonen. Altfor fjortisfokusert for meg. Og når de samtidig vrenger rundt på innarbeidede desktop admin oppsett. Og stadig tvinger brukerne (meg) til å bruke timer på å jakte etter hvordan ting skal gjøres nå, så vil nok Windows beholde sitt hegemoni.

Dumt av dem!
Danska
Fenrik
Fenrik

Ble Medlem: 19 Apr 2008

InnleggSkrevet: 24 07 09 19:47    Tittel: Svar med Sitat

Alt er vel meget individuelt, Truud. Jeg føler mig tryg ved KDE/GNU Linux og har ikke behov for den grafiske brugerflade i Linux. Det afhænger af hvad den enkelte bruger sin computer til?

Jeg har i øvrigt tidligere påpeget at Microsoft anvender netop Linux til udvikling af nye systemflader og sikkerhedssystem.

Nåh, det er også fredag, hvorfor henter du ikke den norske eventyrserie, Skattejakten, jeg har uploaded på TPB?

http://thepiratebay.org/torrent/4971347/Skattejakten_%5BNorsk_eventyrserie__2005_-_Reupload%5D
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
koppe
Kaptein
Kaptein

Ble Medlem: 19 Mai 2008

InnleggSkrevet: 14 08 09 15:07    Tittel: Svar med Sitat

Har egentlig aldri likt GNOME, så jeg håper dette ikke vil ødelegge KDE ved å gnome det til.

Forøvrig mener jeg at datamaskinen skal være et verktøy og ikke et leketøy, så jeg foretrekker nesten å bruke skallet... og gjerne i de virituelle terminalene (istedet for i xterm under X).
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet