FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Sarah Palin ikke populær i norske aviser

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
demokrit
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 03 Aug 2008

InnleggSkrevet: 08 08 09 21:42    Tittel: Sarah Palin ikke populær i norske aviser Svar med Sitat

Er Sarah Palin et fornuftig mennesker eller er hun en komplett idiot?

Når man leser utenlandske aviser kan man tildels få inntrykk av begge deler. Man hører henne ihvertfall komme med fornuftige uttalelser, inne iblant.

Men hvis man velger å forholde seg til norsk presse i stedet, må konklusjonen bli at hun er den største og verste idiot som noen gang har hatt et politisk embete noe sted i verden - med overlegen margin!

Her er VG's "informative" nyhetsartikkel:

Sitat:
(VG Nett) Sarah Palin (44) skal ikke ha visst at Afrika var et kontinent og skal ha tatt imot rådgiverne på hotellrommet med bare et håndkle rundt den nakne kroppen.

Skittkastingen er for alvor i gang i den republikanske leiren, og i siste utgave av det anerkjente magasinet Newsweek avsløres flere hemmeligheter fra valgkampen.

Og den fremste skyteskiven er Sarah Palin.

Ifølge magasinet skal Palin ha vært svært lettkledd da hun tok imot rådgiverne Steve Schmidt og Mark Salter på hotellrommet under republikanernes store nasjonale konferanse i september.

- Er Afrika et kontinent?!?

Visepresidentkandidaten skal kun ha vært iført et håndkle rundt kroppen og et annet rundt det våte håret, skriver The Times. Hun ga angivelig de respekterte rådgiverne beskjed om å snakke litt med ektemannen Todd, før hun lovet å være tilbake om et par minutter.

Samtidig avslører Fox News' sjefreporter på politikk, Carl Cameron, at Palins manglende kunnskap på enkeltområder gjorde forholdene anstrengt mellom McCain-leiren og Palin-leiren.

TV-kanalen som er kjent for å støtte republikanerne melder at Palin trodde Afrika var et land og ikke et kontinent. Samtidig skal hun ikke ha klart å ramse opp de tre landene som er en del av den nord-amerikanske frihandelsavtalen - USA, Canada og Mexico.

Med denne bakgrunnen reagerte rådgiverne sterkt på at hun ikke vil ta imot råd fra dem før det pinlige intervjuet med CBS-reporter Katie Couric.

Beklaget etter nederlaget

Etter valgnederlaget beklaget Alaska-guvernøren dersom kandidaturet hennes kostet McCain viktige stemmer.

- Hvis jeg kostet ham så mye som en stemme er jeg lei meg for det. Slik jeg ser det er John McCain den amerikanske helten. Jeg trodde hans tid hadde kommet. Jeg mener at han ville vært den beste presidenten, fortalte Palin.

Newsweek bruker også mye tid på Sarah Palins kleskjøp. Tidligere er det kjent at visepresidentkandidaten fikk klær verdt en million norske kroner, men ifølge magasinets kilder er summen enda høyere.

Ifølge Newsweeks anonyme kilder skal det være en rik støttespiller som finansierte klesinnkjøpene, men han skal angivelig ha reagert med sjokk da han ble presentert for regningen.

- Klær er borte

En forbannet rådgiver beskriver handleturene som «Wasilla (by i Alaska) hillbilies plyndrer Neiman Marcus (amerikansk luksuskjede) fra kyst til kyst», og varslet at sannheten vil komme for dagen når republikanerne leverer sine regnskaper.

Det hevdes også at Palin beordret valgkampmedarbeidere «på gulvet« til å gå ut å kjøpe klær til henne på sine private kredittkortkort. 270.000 kroner skal ha blitt brukt på klær til hennes ektemann Todd.

Flere av klærne er allerede borte, ifølge Newsweek.

Avsløringen er en del av en større artikkelserie i magasinet som er kalt «How He Did It, 2008» - et prosjekt som beskriver det som skjedde i kulissene under valgkampen.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 02 Mai 2008

InnleggSkrevet: 08 08 09 23:20    Tittel: Svar med Sitat

Er det virkelig mulig for en komplett idiot å bli guvernør i en av USA'a delstater?

Nei, det trodde ikke jeg heller. Selv boleren i California har mer omløp i hodet enn de fleste norske politikere. For ikke å nevne en gjennomsnittlig norsk bladfyk.
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 08 08 09 23:46    Tittel: Svar med Sitat

The Owl Man skrev:
Er det virkelig mulig for en komplett idiot å bli guvernør i en av USA'a delstater?

Nei, det trodde ikke jeg heller. Selv boleren i California har mer omløp i hodet enn de fleste norske politikere. For ikke å nevne en gjennomsnittlig norsk bladfyk.

Godt poeng Smile Og Palin har en glødende forkjemper i Pamela Geller fra Atlas Shrugs: CNN Tells, Sells More Lies About Palin -- it's Time to Expose the truth about Obama, skjønt i politikk er det langt mellom dem med de hvite hattene, så jeg vet ikke. Men en pen jente er det.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet