FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Et forbilde i mediaverdenen ...

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  

Bør media vise usladdet bilde av pøbler?
JA.
100%
 100%  [ 6 ]
NEI.
0%
 0%  [ 0 ]
Vet ikke.
0%
 0%  [ 0 ]
Antall stemmer : 6

Av Innlegg
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 02 Mai 2008

InnleggSkrevet: 16 05 09 12:07    Tittel: Et forbilde i mediaverdenen ... Svar med Sitat

Endelig! Bergens Tidende (BT) ved sjefredaktør Trine Eilertsen går foran med et godt eksempel. Den ansvarlige redaksjonelle ledelse i avisen har bestemt seg for å slutte å "dulle" med pøblene som lager bråk i tilknytning til fotballkamper:

Bergens Tidende lover å henge ut fotballpøbler:
Sitat:
I BT HAR VI diskutert saken, og vi har kommet til at BT ikke skal beskytte pøbler som dere. Vi kommer ikke lenger til å sladde bilder av dere i aksjon. Vi mener det har offentlighetens interesse å se hvem dere er, slik at folk, skikkelige supportere og fotballarrangører kan beskytte seg selv mot dere så godt som mulig.

Takk til Trine Eilertsen for klar tale! Og en oppfordring til alle andre redaksjoner i landets avis- og TV-redaksjoner: Gakk hen og gjør likeså!
Det finnes ingen aktverdig grunn til å sladde bilder av voldsaper av noen art, enten de kaller seg "casuals", "autonome", "antiglobalister" eller "antirasister". La folk få se hvem de er! Hvis "budskapet" deres virkelig er verdt å blø for - bokstavelig - så bør de være stolte over å få bildet sitt med navn og adresse i avisen og på TV.

Er det ikke på tide? Jeg mener det. Hva mener andre?
demokrit
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 03 Aug 2008

InnleggSkrevet: 16 05 09 16:12    Tittel: Svar med Sitat

Modig gjort. Og helt riktig. Jeg tror selv ganske dum pøbel vil tenke seg om hvis de vet at bildet av det dumme trynet deres vil bli brettet utover TV-skjermene i hundretusener av hjem hvis de fortsetter med pøbel-virksomheten deres. Er faktisk heller ikke fremmed for å ta i bruk gapestokken igjen. Noen timer på torget her kan gjøre underverker.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Belisarius
Generalmajor

Ble Medlem: 27 Feb 2008

InnleggSkrevet: 16 05 09 23:17    Tittel: Svar med Sitat

Støttes fullt ut. Pøblene fortjener å bli eksponert.

mvh

Belisarius
cora
Sersjant
Sersjant

Ble Medlem: 12 Jun 2008

InnleggSkrevet: 17 05 09 00:58    Tittel: Svar med Sitat

Egentlig har jeg lyst til å si "JA".

Jeg liker ikke fotballpøbler, eller andre pøbler, men disse er etnisk norske. Synes det er betenkelig at disse kan eksponeres og ikke islamistiske pøbler som herjer ute i gatene og skader etniske nordmenn.
Dette virker rasistisk motivert og praksisen må være lik: "Eksponer alle pøbler eller ingen!"
Til Toppen
Rakettforskeren
Sersjant
Sersjant

Ble Medlem: 02 Mai 2008

InnleggSkrevet: 17 05 09 01:52    Tittel: Svar med Sitat

cora skrev:
Egentlig har jeg lyst til å si "JA".

Jeg liker ikke fotballpøbler, eller andre pøbler, men disse er etnisk norske. Synes det er betenkelig at disse kan eksponeres og ikke islamistiske pøbler som herjer ute i gatene og skader etniske nordmenn.
Dette virker rasistisk motivert og praksisen må være lik: "Eksponer alle pøbler eller ingen!"

Enig der. Fotballpøblene går stort sett mot pøblene fra andre lag, som er med på leken. Greit de kan bli offentligjort. Men hva da med A og B gjengen, pøblene og halvterroristene på Furuset osv?
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet