FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Den store konspirasjonen: Jøder står bak "alt"
Gå til side Forrige  1, 2, 3

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Religion og mytologi - øvrige debatter
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Mickel
Fenrik
Fenrik

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: 07 12 08 13:28    Tittel: Svar med Sitat

mini99 skrev:

Velkommen tilbake. Jeg ser at utestengningen ikke gjorde stort. Du har like ræva kildekritikk. Noen lærer litt av "du er ute en ukes tid" - andre kviner løs i samme spor. Kos deg, Gilbert, så lenge du holder deg på matta, får du bli.

Denne type meldinger burde vært postet som en privat melding til den det gjelder. Jeg visste ikke at Gilbert har vært utestengt, og jeg synes at vi andre ikke har noe med å vite sånne ting.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
mini99
Major
Major

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: 07 12 08 13:48    Tittel: Svar med Sitat

Gilbert skrev:
mini99 skrev:
Gilbert skrev:
Sjaman skrev:
Gilbert skrev:
(...)Jeg kan jo hjelpe dere litt på vei ved å si at illuminati hadde planlagt 3 verdenskriger. De to første har vi hatt, og den tredje vil antakelg starte snart, og hovedarenaen for denne vil bli midtøsten.

(...)

Aha, nå begynner jeg å se hva slags kategori bøker du har lest. Her er en anmeldelse av Gunnar Mathisen vedrørende bøkene "Overlev åndelig og praktisk" og "Gi det videre", utgitt av den kristne sekta SMÅFOLKET:

Disse bøkene forteller sannheten om den store Sammensvergelsen, som kontrollerer regjeringer, bankvesen og massemedia, for ikke å snakke om kirker og religiøse samfunn. Ledelsen av denne sammensvergelsen er Illuminatet, en frimurerorden som går igjen i utallige konspirasjonsteorier.

Gjengir et sitat for å friste den mest uinteresserte leser:

(...) Når illuminatet har oppretta sin verdensregjering, vil de innføre fullstendig monopol på all handel, ingen vil kunne kjøre eller selge uten å ha et UPC-merke tatovert på høyre hånd eller i panna (Du vet slike strek-koder som allerede finns på alle dagligvarer). Dette er en oppfyllelse av profetien om dyrets tall (666) som finnes i Joh.Åp. (13.16-18.). Alt dette skal skje etter 3. verdenskrig som skal starte ved at USA griper inn for å redde Israel fra angrep fra araberstatene, som kommer til å være støttet av resten av verden. Dette stemmer også med Johannes Åpenbaring som forteller at Anti-Krist skal erklære sitt herredømme i Jerusalem. (...)

Vel, jeg kan ikke si meg veldig overbevist av slike kilder. Men en ting kan jeg støtte: (...) Feminisme og kvinnefrigjøring er forøvrig også Satans verk. Dette sier Broder Abraham, forfatter og åndelig leder, om kjønnsforskjeller blant Jesus-revolusjonære: "Hvor gutter er gutter! Mandige, rene og straighte! Og hvor jentene er kvinnelige! — Mødre-typer! — stilige med hår ligsom slør — fordi det er feminint og i henhold til Bibelens lære."

Exclamation

Jeg hadde ikke lest dette før du la det frem, og følgelig så er ikke slike bøker inkludert i mine kilder.

Likevel vil jeg si at informasjonen helt øverst på siden er riktig, ellers er det ikke mye å skryte av her.
Jeg er egentlig litt skuffet over at du tror jeg bruker slike "kilder" som dette i mine studier.

Det tyder på at du ikke har særlig høye tanker om meg og min intelligens, samtidig som du senker deg selv ned til et ganske lavt nivå.

Velkommen tilbake. Jeg ser at utestengningen ikke gjorde stort. Du har like ræva kildekritikk. Noen lærer litt av "du er ute en ukes tid" - andre kviner løs i samme spor. Kos deg, Gilbert, så lenge du holder deg på matta, får du bli.

Jeg trodde en stund på khazarjødenes løgnpropaganda jeg også, men nå vet jeg bedre. Hvorfor skal jeg da la meg presse til igjen å godta disse jødenes løgner ?

At du fikk meg stengt ute fra forumet for mine meninger har jeg tilgitt deg. For du du tror jo bare like blindt på khazarjødenes løgner som jeg selv en gang gjorde.

Når det gjelder mine kilder så vet du jo egentlig ikke så mye, for jeg har jo ikke oppgitt så mange av mine kilder ennå. Derfor kan du vel heller ikke si så mye om min "kildekritikk" Og det kan vel ikke Belisarius eller noen andre her heller.

Men hvis du går tilbake og leter litt i forskjellige tråder, så ser du at jeg har lagt ut en del linker, og jeg har også oppgitt to av mine kilder som er Bibelen, og den babylonske talmud som khazarjødene bruker.

Men alt blir jo bare oversett, og jeg blir kalt for løgner ol. uansett hva jeg legger frem av dokumentasjon.

JEG fikk deg ikke utestengt; det var en plenumsavgjørelse - tatt av forumstinget.

Ad kildekritikken din - så lenge du viser til sions vise protokoller, (som alle vet er et falsum), må man faktisk få kritisere din kildekritikk. For som jeg har sagt tidligere - kun white supremacy sider og vigridlignende organisasjoner tar den "dokumentasjonen" seriøst.

Det er forøvrig interessant at du er så raskt tilbake, med tanke på at "alle" er mot deg og kaller deg løgner osv........ Noen er tydeligvis "suckers for punishment".
mini99
Major
Major

InnleggSkrevet: 07 12 08 13:51    Tittel: Svar med Sitat

Mickel skrev:
mini99 skrev:

Denne type meldinger burde vært postet som en privat melding til den det gjelder. Jeg visste ikke at Gilbert har vært utestengt, og jeg synes at vi andre ikke har noe med å vite sånne ting.

Hvorfor det? Gilbert har skrevet masse som er helt uakseptabelt i åpent forum, så som man reder, ligger man. Tror forøvrig ikke at du trenger springe til som en annen barnevakt for Gilbert, han klarer seg helt fint selv.
Mickel
Fenrik
Fenrik

Ble Medlem: 30 Apr 2008

InnleggSkrevet: 07 12 08 14:24    Tittel: Svar med Sitat

mini99 skrev:
Mickel skrev:
mini99 skrev:

Hvorfor det? Gilbert har skrevet masse som er helt uakseptabelt i åpent forum, så som man reder, ligger man. Tror forøvrig ikke at du trenger springe til som en annen barnevakt for Gilbert, han klarer seg helt fint selv.

Så på grunn av at et forummedlem har gått over streken, så er det greit for dere å henge vedkommende ut til spott og spe? Ditt innlegg til Gilbert er postet bare for å demonstrere hvem som sitter på makten her inne.

Gilbert klarer seg nok på egen hånd, men siden straffen han fikk var av symbolsk karakter, så burde det løses på PM og ikke dra den runddansen videre her i et åpent forum. Det samme gjelder for Gilbert. Han burde slutte med denne sytingen sin prompte, og heller legge frem den dokumentasjonen han sitter på. Det ville faktisk være veldig hyggelig om han gjorde nettopp det.
Til Toppen
Gilbert
Major
Major

Ble Medlem: 01 Mar 2008

InnleggSkrevet: 07 12 08 16:23    Tittel: Svar med Sitat

mini99 skrev:

JEG fikk deg ikke utestengt; det var en plenumsavgjørelse - tatt av forumstinget.

Ad kildekritikken din - så lenge du viser til sions vise protokoller, (som alle vet er et falsum), må man faktisk få kritisere din kildekritikk. For som jeg har sagt tidligere - kun white supremacy sider og vigridlignende organisasjoner tar den "dokumentasjonen" seriøst.

Det er forøvrig interessant at du er så raskt tilbake, med tanke på at "alle" er mot deg og kaller deg løgner osv........ Noen er tydeligvis "suckers for punishment".

vel, hva som skjedde og hvordan jeg ble utestengt skal vi ikke diskutere mer, det er vi ferdige med. Vi vet vel alle at jeg ble utestengt for mine meninger, men jeg vil tro det bare var en misforståelse uansett.

Jeg har aldri vist til sions vises protokoller som en av mine kilder, alt jeg gjorde var å hevde at jeg begynner å tro at de ikke er forfalsket, og at jeg vill lese dem, noe som jeg ennå ikke har hatt tid til.

Men jeg vet jo at de er basert på den babylonske talmud, og at det er ganske mye stoff å gå igjennom. Og hva vet vi om det er en forfalskning eller ikke ?
Det er vel ingen av oss som har lest dem heller, vi har vel alle bare godtatt påstanden om at det er en forfalskning.

Men når man ser hvor mye stoff det dreier seg om, så kan vi vel alle begynne å lure på hvem som i såfall ville sette seg ned og forfatte alt dette bare for å sverte sionistjødene.

Det vi kaller sionisme i dag er jo ikke noe gammelt fenomen, men en politisk bevegelse som ble grunnlagt av Theodor Hertsl i 1897.
Selve ordet sionisme dukket opp første gang i 1891.

At alle er imot meg er noe jeg må regne med, de fleste har jo i alle år trodd på khazarjødenes propaganda, det gjorde jeg også en stund og jeg vet hvor vanskelig det er å akseptere at den versjonen av historien vi har trodd på hele livet til nå ikke er riktig, og at vi egentlig har gått rundt og trodd på khazarjødenes løgnpropaganda, og også forsvart den og spredt den videre.
Til Toppen
Gilbert
Major
Major

InnleggSkrevet: 07 12 08 16:32    Tittel: Svar med Sitat

mini99 skrev:

Det du vel egentlig gir utrykk for her nå,er at det er uakseptabelt å stille spørsmål ved visse vedtatte sannheter i et åpent forum.

For utenom dette så har jeg vel egentlig ikke skrevet noe som er verre enn det mange andre før meg har prestert, og sluppet unna med.
Til Toppen
Gilbert
Major
Major

InnleggSkrevet: 07 12 08 16:47    Tittel: Svar med Sitat

Mickel skrev:
mini99 skrev:
Mickel skrev:
mini99 skrev:

Så på grunn av at et forummedlem har gått over streken, så er det greit for dere å henge vedkommende ut til spott og spe? Ditt innlegg til Gilbert er postet bare for å demonstrere hvem som sitter på makten her inne.

Gilbert klarer seg nok på egen hånd, men siden straffen han fikk var av symbolsk karakter, så burde det løses på PM og ikke dra den runddansen videre her i et åpent forum. Det samme gjelder for Gilbert. Han burde slutte med denne sytingen sin prompte, og heller legge frem den dokumentasjonen han sitter på. Det ville faktisk være veldig hyggelig om han gjorde nettopp det.

Jeg har allerede lagt ut div. linker i andre tråder. Jeg har også allerede fortalt at to av mine kilder er Bibelen, og den babylonske talmud som khazarjødene følger, og som de bruker istedenfor Bibelen eller Torah som jødene kaller GT.

Men det jeg legger ut blir jo bare oversett, og jeg blir kalt for løgner uansett, så hva er da vitsen med å legge ut mer ?
Til slutt blir jeg vel beskyldt for å ha produsert alt dette selv, kun for å sverte jødene.
Men det er jo slett ikke alle jøder som er sionister heller, sionismen er et fenomen som har utviklet og spredt seg blandt khazarjødene( offisielt azkenasijøder)
De ekte jødene er også mot sionismen.
Til Toppen
mini99
Major
Major

InnleggSkrevet: 07 12 08 16:57    Tittel: Svar med Sitat

Gilbert skrev:
mini99 skrev:

Det du vel egentlig gir utrykk for her nå,er at det er uakseptabelt å stille spørsmål ved visse vedtatte sannheter i et åpent forum.

For utenom dette så har jeg vel egentlig ikke skrevet noe som er verre enn det mange andre før meg har prestert, og sluppet unna med.

Vel du bragte begrunnelsen til utestengelsen opp ved å lyve om begrunnelsen. Nei - det var ikke dine meninger som fikk deg utestengt. Det var psykopatkallingen som gjorde det. Og det vet du meget godt - du fikk en mail om det. Så slutt med sytingen din, den er lite kledelig. Rolling Eyes
Gilbert
Major
Major

InnleggSkrevet: 07 12 08 17:25    Tittel: Svar med Sitat

mini99 skrev:

Vel du bragte begrunnelsen til utestengelsen opp ved å lyve om begrunnelsen. Nei - det var ikke dine meninger som fikk deg utestengt. Det var psykopatkallingen som gjorde det. Og det vet du meget godt - du fikk en mail om det. Så slutt med sytingen din, den er lite kledelig. Rolling Eyes

Det vet jeg, men dette var bare en unnskyldning for å gå til det skrittet å stenge meg ute fra forumet. I håp om å skremme meg tilbake til de riktige meningene igjen.
Personlg så vil jeg si at å bli kalt en løgner og en lystløgner er adskillig hakk verre enn psykopat, som jeg vil sidestille med ekstremist og fanatiker som jeg også er blitt kalt.

Ingen bør vel kalles for noe av dette i et diskusjonsforum, men som sagt så er jo ikke de ord og beskyldninger brukt mot meg mer i tråd med vanlig folkeskikk enn det ordet jeg brukte, heller mindre.
For man går jo ikke rundt og kaller folk for løgner,lystløgner, ekstremist, fanatiker ol. Bare fordi de mener noe annet enn du gjør selv.
Jeg er blitt kalt alt dette , men ingen har reagert på det.

Men det er vel fordi det er slik det skal være, fordi jeg har feil meninger ?
De andre har jo "riktige" meninger, og derfor er vel alt lov for dem ?
Til Toppen
Sosialdemokrat
Korporal
Korporal

Ble Medlem: 01 Mai 2008

InnleggSkrevet: 07 12 08 18:01    Tittel: Svar med Sitat

Gilbert skrev:
For man går jo ikke rundt og kaller folk for løgner,lystløgner, ekstremist, fanatiker ol. Bare fordi de mener noe annet enn du gjør selv.

Hmm, så du har aldri kalt sosialister og andre som tilhører venstresiden for ekstremister, løgnere, fanatikere eller brukt andre negative bemerkninger på dine meningsmotstandere? Rolling Eyes
Til Toppen
Gilbert
Major
Major

InnleggSkrevet: 07 12 08 19:06    Tittel: Svar med Sitat

Sosialdemokrat skrev:
Gilbert skrev:

Hmm, så du har aldri kalt sosialister og andre som tilhører venstresiden for ekstremister, løgnere, fanatikere eller brukt andre negative bemerkninger på dine meningsmotstandere? Rolling Eyes

Jeg kan ikke huske å ha kalt deg, eller vanlige sosialister for noe av det du sier her, men hvis du kan legge frem eksempler fra mine tidligere innlegg så vil jeg sette pris på det.

Negative bemerkninger har jeg nok kommet med, det skal jeg innrømme.

Men man kan jo ikke kritisere sosialismen uten samtidig å kritisere dem som følger denne ideologien.
At jeg kaller sosialistiske rikspolitikere generelt for løgnere og kriminelle er noe annet, for det er jo et beviselig faktum at de er akkurat det.

Men det er jo ikke dermed sagt at politikere fra andre partier nødvendigvis er så mye bedre.

Men det er jo en viss forskjell på slik kritikk av politikere, og om vi her på forumet kaller hverandre for disse tingene.
Til Toppen
Gilbert
Major
Major

InnleggSkrevet: 07 12 08 19:14    Tittel: Svar med Sitat

Jeg tror vi skal ærklære "våpenhvile" nå, og prøve å glemme det som har skjedd.
Vi har vel alle noe å lære av dette, og jeg håper nå vi kan ta med oss denne lærdommen og forhåpentligvis bruke disse erfaringene til å gjøre FF til et bedre forum.

Jeg begynner her med å legge frem noen linker.

Jøder som ikke er sionister, og som ikke støtter Israel:

http://www.jewsnotzionists.org/index.htm

http://www.jewsagainstzionism.com/index.cfm

Litt om jødenes rolle før krigen, og erklærte krig og handelsboykott mot Tyskland.
http://www.wintersonnenwende.com/scriptorium/english/archives/articles/jdecwar.html

Hva ikke sionistiske jøder sier om holocaust:

http://www.jewsagainstzionism.com/antisemitism/holocaust/index.cfm

http://www.jewsnotzionists.org/holocaust-zionism.htm

http://www.jewsnotzionists.org/pleasignored.html

http://www.jewsnotzionists.org/tenquestions.htm
Til Toppen
Sosialdemokrat
Korporal
Korporal

InnleggSkrevet: 07 12 08 19:43    Tittel: Svar med Sitat

Gilbert skrev:
Jeg kan ikke huske å ha kalt deg, eller vanlige sosialister for noe av det du sier her, men hvis du kan legge frem eksempler fra mine tidligere innlegg så vil jeg sette pris på det.

Vanlige sosialister? Hva er isåfall en uvanlig sosialist?
Her kaller du meg for hjernevasket, mens du i denne kaller meg for en fanatiker. Ellers kommer du med de sedvanlige negative karakteristikkene mot venstresiden.

Så du legger kanskje opp til det selv!? Da må du også tåle å få noe tilbake når du kommer med disse spydige kommentarene.
Til Toppen
Gilbert
Major
Major

InnleggSkrevet: 07 12 08 20:32    Tittel: Svar med Sitat

Sosialdemokrat skrev:
Gilbert skrev:

Vanlige sosialister? Hva er isåfall en uvanlig sosialist?
Her kaller du meg for hjernevasket, mens du i denne kaller meg for en fanatiker. Ellers kommer du med de sedvanlige negative karakteristikkene mot venstresiden.

Så du legger kanskje opp til det selv!? Da må du også tåle å få noe tilbake når du kommer med disse spydige kommentarene.

Her har jeg ikke kalt deg noe som helst. Men jeg kan ikke huske å ha kalt deg fanatiker.

Hjernevasket kan jeg huske å ha brukt, men det får du tåle. For alle som tror blindt på en ideologi, eller på politikere som lever av svindel og kriminalitet, kan med rette kalles hjernevasket.

Men begrepet hjernevasket er jo ikke nødvendigvis noe negativ karakteristikk av deg som person.
Og vi har jo alle egentlig vært litt hjernevasket i den grad at vi tror blindt på noe uten å egentlig tenke mer over det.
Til Toppen
Kaffe
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 07 12 08 20:56    Tittel: Svar med Sitat

Gilbert skrev:

Jeg har aldri vist til sions vises protokoller som en av mine kilder, alt jeg gjorde var å hevde at jeg begynner å tro at de ikke er forfalsket, og at jeg vill lese dem, noe som jeg ennå ikke har hatt tid til.

Men jeg vet jo at de er basert på den babylonske talmud, og at det er ganske mye stoff å gå igjennom. Og hva vet vi om det er en forfalskning eller ikke ?
Det er vel ingen av oss som har lest dem heller, vi har vel alle bare godtatt påstanden om at det er en forfalskning.

Her må du være klar over, Gilbert, at av alle konspirasjonsteorier mot jøder, så er vel få bedre tilbakevist enn Sions Vises Protokoller. Det er bevist forfalsket, ikke bare en påstand, og du finner ikke en eneste seriøs historiker som mener noe annet.

Du stiller deg nå i samme klasse som Hamas, deres charter er inspirert av Sions Vises Protokoller.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/04/21/464091.html

Fra linken:

Sitat:

I artikkel 32 i program greier organisasjonen ut om hva de baserer sitt historiesyn på, nemlig konspirasjonsteoriene i Sions vises protokoller.

Det antisemittiske skriftet som kom i 1905 er for lengst avslørt som falskt. Det ble den gangen påstått at det stammet fra hemmelige møter under den første sionistkongress i Basel 1897. Møtenes hensikt skulle være å danne en hemmelig verdensorganisasjon i samarbeid med liberale og sosialistiske grupper og frimurere for å overta makten i vestlige land.

Allerede i 1921 ble det avslørt at boka er oppspinn, eller i virkeligheten forsøk på politisk satire. Men likevel er den blitt brukt som påskudd til kampanjer mot jøder. I Norge brukte NS-pressen skriftet i sin antisemittiske propaganda. Og Hamas bruker den forsatt. De holder fast på at sionistene har en ubegrenset plan for verdensherredømme, og skriver i programmet at denne planen kommer til syne i Sions vises protokoller.

Til Toppen
Gilbert
Major
Major

InnleggSkrevet: 07 12 08 22:20    Tittel: Svar med Sitat

Kaffe skrev:

Her må du være klar over, Gilbert, at av alle konspirasjonsteorier mot jøder, så er vel få bedre tilbakevist enn Sions Vises Protokoller. Det er bevist forfalsket, ikke bare en påstand, og du finner ikke en eneste seriøs historiker som mener noe annet.

Du stiller deg nå i samme klasse som Hamas, deres charter er inspirert av Sions Vises Protokoller.

Det er mulig du har rett, men jeg er ikke overbevist, og uansett så skal jeg lese dem selv ved anledning.
Vi må jo se litt på hvem som avviser og tilbakeviser dette. Og det er jo khazarjødene selv, gjennom sine instruksjoner til media, som de jo i stor grad kontrollerer.

Det er jo ganske naturlig at khasarjødene prøver å slette over dette ved å innbille oss at det er en forfalskning. Og dagbladet og annen offisiell presse og media har lite troverdighet i dette spørsmålet, for kritikk av jødene er jo ikke akkurat politisk korrekt.

Og etter det jeg nå vet, så kan jeg ikke godta en slik påstand uten å ha lest dem selv.
Det hjelper ikke om du setter meg i klasse med hamas.
Til Toppen
Belisarius
Generalmajor

Ble Medlem: 27 Feb 2008

InnleggSkrevet: 07 12 08 22:52    Tittel: Svar med Sitat

Gilbert skrev:
Jeg hadde ikke lest dette før du la det frem, og følgelig så er ikke slike bøker inkludert i mine kilder.

Likevel vil jeg si at informasjonen helt øverst på siden er riktig, ellers er det ikke mye å skryte av her.
Jeg er egentlig litt skuffet over at du tror jeg bruker slike "kilder" som dette i mine studier.

Det tyder på at du ikke har særlig høye tanker om meg og min intelligens, samtidig som du senker deg selv ned til et ganske lavt nivå.

Jeg har hørt at khazarene egentlig ikke er fra jorden. De ankom jorden i et romskip rundt 400 f.kr. De kom fra en døende sivilisasjon fra en døende planet. De som hadde flyktet, hadde klart å unnslippe med et nødskrik. Katastrofen var så stor at de at på til flyktet fra kroppene sine. Romskipet skal finnes på bunnen av Svartehavet. De ankom jorden i sin åndeform. Men for å overleve på jorden måtte de derfor finne en ny kropp å besette. Uheldigvis var det noen fiskere fra en liten tyrkisk stamme som var på sjøen den dagen romskipet styrtet. Disse fiskerne ble aldri de samme igjen etter at de kom på land. De var overbevist om at de het khazarer og at de skulle danne en stor og mektig sivilisasjon som til slutt skulle ta over hele jorden. For å sikre sin makt og sitt spill opprettet de en organisasjon som skulle konspirere mot alle andre folkegrupper. I dag er den kjent under navnet Illuminati, og de står også bak Frimurerne og Bildenbergergruppen.

Etter som denne nye sivilisasjonen ekspanderte kom de i kontakt med nye folkeslag. På Krim-halvøya kom de i kontakt med jødiske handelsmenn. Disse jødene var underdanige og la seg fort under sine nye herrer. Jødene var kjent som ashkenazi-jøder. Jødene stilte også kroppene sine til disposisjon for khazarene. Og dermed ble jødene til khazarer de også. Og khazarene likte religionen til jødene og ble jøder.

I dag vet at khazarene styrer all finans, alt næringsliv. De stod bak Roswell, og 9/11. De er i ferd med å oppnå sitt mål om verdensherredømme.

Belisarius
Sosialdemokrat
Korporal
Korporal

InnleggSkrevet: 12 12 08 19:38    Tittel: Svar med Sitat

Gilbert skrev:
Her har jeg ikke kalt deg noe som helst. Men jeg kan ikke huske å ha kalt deg fanatiker.

Om ikke direkte så skriver du her som ett svar til meg at det er sitat: typisk for fanatiske sosialister å begynne å kverulere rundt et tema om det er noe som går dem imot.

Sitat:
Hjernevasket kan jeg huske å ha brukt, men det får du tåle. For alle som tror blindt på en ideologi, eller på politikere som lever av svindel og kriminalitet, kan med rette kalles hjernevasket.

Men begrepet hjernevasket er jo ikke nødvendigvis noe negativ karakteristikk av deg som person.
Og vi har jo alle egentlig vært litt hjernevasket i den grad at vi tror blindt på noe uten å egentlig tenke mer over det.

Tåler det, gjør jeg. Men nå har vel aldri det å være hjernevasket blitt sett på som noe positivt. Det er en negativ slengbemerkning, akkurat som hitling der den har som eneste formål å sabotere og ødelegge en konstruktiv debatt.
Til Toppen
demokrit
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 03 Aug 2008

InnleggSkrevet: 18 02 09 19:39    Tittel: Svar med Sitat

Vi ser visst på full vei tilbake til en slags Middelalder! Gamle jødefordommer blomstrer opp igjen.

Jødene får i økende grad skylden for finanskrisen.

På en internasjonal konferanse om antisemittisme i London tirsdag der også 125 folkevalgte fra 40 land deltok, pekte flere av deltakerne på at fysiske og verbale angrep på jøder har økt markant etter nyttår.

- I løpet av de siste seks ukene har vi sett en eksplosjon i antisemittisk aktivitet. Jeg vil kalle det en epidemi. Jøder får skylden for både Gaza-krigen og den økonomiske krisen, sier Abraham Foxman, direktør i den amerikanske organisasjonen Anti-Defamation League.

Foxman hevder at man ikke har sett så mange angrep på jøder, jødiske institusjoner og synagoger siden andre verdenskrig.

Seiglivede stereotyper

I en undersøkelse utført av Anti-Defamation League og offentliggjort i forrige uke kommer det fram at stereotyper om jødisk makt i næringslivet fortsatt står sterkt i Europa.

31 prosent av de spurte i Østerrike, Frankrike, Ungarn, Polen, Tyskland, Spania og Storbritannia gir jøder i finanssektoren skylden for den økonomiske krisen.

Vi kan slå fast at en meget stor del av befolkningen overhodet ikke evner å vurdere virkeligheten og tenke rasjonelt. Hvorfor skal de da ha stemmerett?
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Religion og mytologi - øvrige debatter Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3
Side 3 av 3

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet