FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

fritanke.no

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Om andre fora
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 16 02 09 21:23    Tittel: fritanke.no Svar med Sitat

Fikk tips om dette fra Asdic idag. Og webstedet ser jo interessant ut:

Brev til Politidirektoratet
For historiens skyld publiserer jeg også brevet som jeg sendte til Politidirektør Ingelin Killengreen 24. oktober i fjor. Jeg fikk et standardsvar om at brevet var mottatt og lest og at politiet vurderer saken nå.

Oslo, 24. oktober 2008

Politidirektør Ingelin Killengreen
Politidirektoratet
Postboks 8051 Dep
0031 OSLO

Bruk av hijab hos politiet

Mange muslimske kvinner som er knyttet til den islamistiske bevegelsen eller er påvirket av den islamistiske propaganda, bærer skaut (hijab). Hijaben er kjent som et symbol for islamismen, og et forkynnelsesinstrument i samfunnet. Samtidig prøver islamistene å si til offentligheten og politikerne at de eksisterer. Hijaben er en daglig demonstrasjon for islamismen.

Det fins mange typer hijab. Det som kjempes for, er den islamistiske hijaben, altså hijaben som symboliserer det politiske islam, og krav om sharia-loven.

Islamistene har politisk agenda i Europa. Dette er ikke noe skjult. Og nå prøver Politidirektoratet å vurdere hvorvidt muslimske kvinner som velger hijaben, kan ta på seg politiets uniform.

Norge går gjennom en kritisk utvikling av sin historie. Toleranse og inkludering er blitt populære verdier. Men kan disse verdier gjelde hijaben? Eller tvert imot, vil bruk av hijaben redusere toleranse og inkludering i samfunnet? Hvilken funksjon har hijaben i politiet? Og hva betyr det for Norges framtid at tilslørte kvinner blir akseptert som en del av politiets system?

Dette er en sak som politiet burde være tålmodig med å vurdere. Kunnskap om saken er viktigere enn forhastede tilslutninger og raske vurderinger. Om andre land har tillatt bruk av hijab i politiet, burde Norge gjøre en vurdering av dette basert på kunnskap, istedenfor blindt å følge det som blir vedtatt på feil grunnlag i andre land.

Jeg er forfatter, og frilans journalist. Jeg er statsstipendiat. Jeg har studert dette emnet nøye. Jeg ber derfor politiet om å tenke grundig gjennom dette, og skaffe seg kunnskap om saken før et vedtak om aksept av hijab i politiet blir vurdert positivt.

Om det er ønskelig, kan jeg holde et foredrag om emnet for politiet. Da kan dere høre kunnskap som dere har bruk for i denne saken.

Jeg kan også invitere flere muslimske kvinner som kan uttrykke sin redsel for bruk av hijaben i politiet.

Med vennlig hilsen
Walid al-Kubaisi

Wikipedia:

Walid al-Kubaisi (født 9. februar 1958 i Bagdad i Irak) er en norsk-irakisk forfatter, skribent, sivilingeniør og politisk flyktning, bosatt i Norge.
Han utga sin første bok i 1996, essaysamlingen Min tro, din myte : islam møter norsk hverdag. Kubaisi er utnevnt til statsstipendiat fra 2007.

Artikler: http://www.honestthinking.org/no/alkubaisi.html
Sjaman
Feltsjaman
Feltsjaman

Ble Medlem: 26 Apr 2008

InnleggSkrevet: 16 02 09 22:19    Tittel: Svar med Sitat

Denne mannen er en fornuftig kar som samfunnet, og særlig da politiet og deres overordnede, bør høre på!

Det er ikke første gangen har har rettet en advarende pekefinger mot hva som foregår, og vær sikker, han vet nok hva han snakker om:

http://frittforum.diskusjoner.com/femtekolonne-t1688.html?mforum=frittforum
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Om andre fora Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet