FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Hvilken nettleser bruker du og hvorfor?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Proximity
Gjest

InnleggSkrevet: 13 12 08 15:13    Tittel: Hvilken nettleser bruker du og hvorfor? Svar med Sitat

Selv har jeg brukt Mozilla Firefox i mange år, men dette blir skrevet i Safari. Er nå den jeg kommer til å bruke mer av. ^^
Til Toppen
Nyx
Site Admin

Ble Medlem: 22 Feb 2008

InnleggSkrevet: 19 12 08 23:49    Tittel: Re: Hvilken nettleser bruker du og hvorfor? Svar med Sitat

Proximity skrev:
Selv har jeg brukt Mozilla Firefox i mange år, men dette blir skrevet i Safari. Er nå den jeg kommer til å bruke mer av. ^^

Bruker flere nettlesere. Driver og tester ut Google Chrome. Men foretrekker Opera. Primært fordi det er den eneste nettleseren som har tabulert nettlesning som fungerer knirkefritt. Når jeg stenger ned Opera - eller om så strømmen skulle gå - så kan jeg bare starte Opera igjen og fortsatte der jeg slapp. Og historikken er også med. Dermed kan jeg starte maskina på nytt når jeg trenger det, uten å måtte gjøre noe for å kunne komme tilbake til der jeg slapp.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
jimjoba1
Menig
Menig

Ble Medlem: 18 Des 2008

InnleggSkrevet: 22 12 08 16:33    Tittel: Re: Hvilken nettleser bruker du og hvorfor? Svar med Sitat

Nyx skrev:
Proximity skrev:

Bruker flere nettlesere. Driver og tester ut Google Chrome. Men foretrekker Opera. Primært fordi det er den eneste nettleseren som har tabulert nettlesning som fungerer knirkefritt. Når jeg stenger ned Opera - eller om så strømmen skulle gå - så kan jeg bare starte Opera igjen og fortsatte der jeg slapp. Og historikken er også med. Dermed kan jeg starte maskina på nytt når jeg trenger det, uten å måtte gjøre noe for å kunne komme tilbake til der jeg slapp.

Det kan man også med firefox. Jeg bruker firefox, fordi jeg er vant med det, og funker som pokker.
mini99
Major
Major

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: 22 12 08 20:49    Tittel: Svar med Sitat

Safari; har prøvet ut flere for mac, men syns Safari best dekker mine behov.
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 22 12 08 21:40    Tittel: Svar med Sitat

Firefox. Opera blir stadig bedre, men har fremdeles ikke støtte for Roboform, slik Firefox og IE7 har. Og med brukernavn, passord og login-url'er akkumulert i Roboform passcards helt siden 1998, blir Opera av liten nytteverdi. En annen ting jeg ikke får til i Opera er å legge egne ikoner på spesielle bookmarks slik jeg enkelt gjør i både Firefox og IE7. Favicons funker vanligvis bra i Opera, men er langtfra feilfri og svikter av og til og noen websteder har jo ikke favicon, med intetsigende default-ikoner, som resultat. I Firefox har jeg plass til alle mine mest brukte bookmarks, som velkjente ikoner på personal Toolbar, hvilket gjøre firefox veldig rask og brukervennlig, som gjør at jeg forblir trofast mot Firefox og delvis også mot IE7. Men IE forlanger et navn på ikonene på den personlige links-toolbaren og dermed blir det ikke plass til alle "favorittene", slik som i Firefox:

Fredrik91
Fenrik
Fenrik

Ble Medlem: 01 Mai 2008

InnleggSkrevet: 22 12 08 23:59    Tittel: Svar med Sitat

truud2 skrev:

Man kan også ha bokmerkene i forskjellige mapper på verktøylinja, for å organisere favorittene bedre, om du ikke visste det. Smile

Den linjen du har med ikoner nå, kan du fylle med tilegnede mapper, hvor det kommer ned en rullegardin om du trykker på de.

- Angående nettleser; bruker Firefox, pga hastighet, tilpasningsmuligheter og brukervennlighet.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 24 12 08 16:39    Tittel: Svar med Sitat

Fredrik91 skrev:
truud2 skrev:

Man kan også ha bokmerkene i forskjellige mapper på verktøylinja, for å organisere favorittene bedre, om du ikke visste det. Smile

Takk for tips. Men legger man linkene i mapper, blir det vel nesten like greit å åpne Bookmarks menyen? Og spare plassen på bookmarks-toolbaren til sine mest brukte linker? Wink
Nyx
Site Admin

InnleggSkrevet: 05 01 09 15:52    Tittel: Re: Hvilken nettleser bruker du og hvorfor? Svar med Sitat

jimjoba1 skrev:
Nyx skrev:
Proximity skrev:

Det kan man også med firefox. Jeg bruker firefox, fordi jeg er vant med det, og funker som pokker.

Er klar over det. Men etter min erfaring slår den ikke Opera når det gjelder forutsigbarhet som Opera. Opera har mindre tilleggsfunksjonalitet, men for de som synes tabulert nettlesing er vesentlig, er Opera den mest stabile.

Firefox har riktignok den store fordel at du kan skreddersy og legge til all mulig slags funksjonalitet med "Utvidelser". Siste nå er vel mashups (med Ubiquity), som kansje vil gjøre det umulig å unngå Firefox i fremtiden.
http://www.socialmedia.biz/2008/08/ubiquity-for-fi.html

Noe av min hodepine med Firefox er at hver gang du oppdaterer programmet, funker plutselig ikke lenger en rekke av dine Utvidelser lenger, heller ikke lagring eller gjenvinning av tabulert nettlesersesjoner. Dermed er tilleggsfunksjonaliten ustabil og uforutsigbar.
Til Toppen
PAR
Kaptein
Kaptein

Ble Medlem: 12 Jun 2008

InnleggSkrevet: 08 01 09 10:59    Tittel: Re: Hvilken nettleser bruker du og hvorfor? Svar med Sitat

Nyx skrev:

Faner fungerer også perfekt i Firefox (hvis det er det du mener med tabulert)
Om "strømmen går" får man valget om man vil starte der man slapp, eller starte ny Fiorefox session. Dersom man velger å starte der man slapp får man samme funksjonalitet som i Opera.
Jeg kjører imidlertid Linux (Fedora 9) og er ikke helt happy med Operas Linux-versjon.

If you dont think money can buy you happiness, you have been in the wrong shop.
Mae West
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Proximity
Gjest

InnleggSkrevet: 10 01 09 19:03    Tittel: Re: Hvilken nettleser bruker du og hvorfor? Svar med Sitat

Proximity skrev:

Vel. Er nå tilbake i Flammereven. "Låner" en Dell Inspiron 1525 hvor det er det andre alternativet. Synes kanskje det er litt dumt å laste ned ørten forskjellige nettlesere selv om jeg hadde det på min gamle?
Embarassed
Til Toppen
Nyx
Site Admin

InnleggSkrevet: 14 01 09 08:23    Tittel: Re: Hvilken nettleser bruker du og hvorfor? Svar med Sitat

Proximity skrev:
Proximity skrev:

Vel. Er nå tilbake i Flammereven. "Låner" en Dell Inspiron 1525 hvor det er det andre alternativet. Synes kanskje det er litt dumt å laste ned ørten forskjellige nettlesere selv om jeg hadde det på min gamle?
Embarassed

Ja, du får vel fort da en ekstra jobb med å håndtere bokmerker og passord og sånn. Men det er vel flere grunner til å test ut flere nettlesere. For min del drive jeg litt med utvikling av nettsider, og da må du følge med hvordan nettsidene dine tar seg ut i forskjellige nettlesere. Noen ganger vil du oppleve at noe er tilgjengelig i en nettleser, men ikke i andre og denslags.
Til Toppen
Nyx
Site Admin

InnleggSkrevet: 14 01 09 08:35    Tittel: Re: Hvilken nettleser bruker du og hvorfor? Svar med Sitat

PAR skrev:
Faner fungerer også perfekt i Firefox (hvis det er det du mener med tabulert)
Om "strømmen går" får man valget om man vil starte der man slapp, eller starte ny Fiorefox session. Dersom man velger å starte der man slapp får man samme funksjonalitet som i Opera.
Jeg kjører imidlertid Linux (Fedora 9) og er ikke helt happy med Operas Linux-versjon.

Min erfaring med Firefox er at det er mer ustabilt. Den gode egenskapen ved Firefox er muligheten for å tilpasse programmet med tusenvis av alle mulige slags utvidelser. Men siden program og tillegg utvikles hver for seg, og gamle utvidelser ikke er kompatible med nye versjoner av programmet, så blir tilleggsfunksjonaliteten ustabil og uforutsigbar. Altså du opplever at når du skal tilbake til en sesjon - jeg driver for eksempel mye mer musikk, gitar på nettet - så opplever du at programmet er oppdatert til en nyere versjon, og at utvidelsen du bruker for sesjoner, ikke lenger er kompatibel med den nye versjonen.

Men Firefox har ekstremt mye nyttige utvidelser, så det blir vel vanskeligere og vanskeligere å komme utenom.
Til Toppen
Proximity
Gjest

InnleggSkrevet: 04 02 09 02:15    Tittel: Re: Hvilken nettleser bruker du og hvorfor? Svar med Sitat

Nyx skrev:

Ja, du får vel fort da en ekstra jobb med å håndtere bokmerker og passord og sånn. Men det er vel flere grunner til å test ut flere nettlesere.

Vel, jeg hadde jo et problem med at min Dell Inspiron 6000 røyk etter tre år og nå har jeg fått min fars Inspiron 1525 for godt. All good. Har lastet ned Google Chrome, men ærlig talt så synes jeg Firefox er den beste. Har ikke hatt noen problemer what so ever med den. ^^
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet