FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

norge under okupasjonen.april-40

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Historie
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
thorvaldT
Rekrutt
Rekrutt

Ble Medlem: 22 Des 2008

InnleggSkrevet: 15 01 09 01:37    Tittel: norge under okupasjonen.april-40 Svar med Sitat

Etter flere tiårs norsk historie forståelse i Magne Skodvin skolen..synes eg det er spennende med nye bøker som f,eks Arvid Brynes "vi sloss for Norge"At Moland ikke lenger er enerådende når det gjelder "sanheten"er et skritt i riktig rettning.Eg leste "det ariske idol"og forstod da at de norske frontkjemperne var like o

verbeviste om at de sloss for friheten og Norge,som jøssingene.Kansje mer.Etter to tiår med propaganda fra det ofisielle Norge ang.bolsjevismens ugudelige djevelskap,kan en forestille seg en kristen ung bondegutts reaksjon ved og melde seg til kamp.Morfar Johannes Berge sloss i gloppedalsura i Rogaland mot de innvaderende tyske styrkene.Og han er eg stolt av!Håper eg hadde oppført meg like modig selv i en lik situasjon.Samtidig ærer eg de norske frivillige som meldte seg til østfronten..fedrelands kjærlighet drev de fleste.Mitt hovedpoeng:Det norske arbeiderparti har aldri tatt oppgjør med at de var etter mitt syn ansvarlige for at Norge ble voldatt så skamelig enkelt.Nygaardsvoll og Koth burde blitt ført for domstolen i 45,og ikke frontkjemperne som faktisk gjorde noe(uansett hva en måtte mene om deres dømmekraft)Brorparten av Nordmenn satt på gjerdet.Hva var verst?
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Historie Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet