FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

De keivtenkte

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Religion og mytologi - øvrige debatter
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 01 09 08 23:30    Tittel: De keivtenkte Svar med Sitat

The People's Cube:

Sitat:

Obama's Sermon on the Mile High Mount

The Book of Invesco
The Sermon on the Mile High Mount

1Then it came to pass in the Land of Entitlement that the Word became Change and the Change became Hope and the Hope became Change You Can Believe In. 2And The Obamessisah went about all fifty-seven states, teaching at their Caucuses and Primaries, healing malaise among the poor in spirit, and preaching the gospel of Progress. 3Then His fame went throughout all the land; and they came to Him all people who were afflicted with Bush Derangement; and those who were hopenitized; moonbats and troofers; and He wooed them. 4Great multitudes followed Him - from Chicago to Jersey, and beyond the Hills of Beverly.

5And seeing the multitudes, He went up on a mountain and stepped into the floodlights where they had built for Him a temple, and His disciples gathered around Him. Then He opened His mouth and taught them, saying:
6"Blessed are the poor,
For theirs is the kingdom of State expropriated wealth.
7Blessed are the jobless,
For the taxpayers shall be their keepers.
8Blessed are those who lost their homes,
For they shall inherit a bailout.
9Blessed are those who hunger and thirst for Change™,
For they shall be filled with a great taxpayer-funded feast.
10Blessed are all who have grievances,
For they shall be compensated through civil rights lawsuits.
11Blessed are the peace protesters,
For theirs is the Progressive World of Next Tuesday™.
12Blessed are those one illness away from disaster,
For they shall obtain free health care.
13Blessed are our homosexual brothers and sisters,
For they shall be married and receive Intensive Family Preservation programs and Family Reunification privileges from the immigration authorities.

14"Blessed are you when Republicans revile and persecute you falsely for My sake. 15Rejoice and be exceedingly glad, for people love me, so when you follow me, the world will love you, also.

16"You are the salt of the earth; but if the salt loses its flavor, it is then good for nothing but to be thrown under the bus.

17"Do not think that I came to shrink the size of government. 18For assuredly, I say to you, till heaven and earth pass away, one dot above an 'i' will by no means pass from the law or government till all of my audacious dreams are fulfilled. And then I will build more.

19"You have heard that it was said to those of old, 'We are responsible for ourselves,' but we in truth rise or fall as a collective; the fundamental belief that I am my brother's keeper - unless he lives in a hut in Kenya.

20"And I say to you that whoever goes to war or tortures another without a progressive cause, shall be in danger of the judgment by the rest of the world. And whoever says to another the word 'unilaterally' shall be in danger of the judgment by the UN council.

21Therefore if you bring international aid to the altar of appeasement, and there remember that those nations' rulers are against you, 22leave your aid there and go away. 23Agree with your adversary quickly, without preconditions, lest your adversary accuses you of crimes against everything and deliver you to the judges of The Hague.

24"You have heard that it was said to those of old, 'You shall not commit adultery.' 25But I say to you that whoever looks at a woman to lust for her has already committed adultery with her in his heart, so go right ahead, just make sure to get the media to cover it up for you.

26If your right eye causes you to sin, invite the left one to join in; for if it looks good, it can't be wrong. 27And if your right hand causes you to sin, make sure to have enough for the left hand; for if it feels good, it can't be wrong.

28"You have heard that it was said, 'An eye for an eye and a tooth for a tooth.' 29But I tell you not to break the peace unless you can pin it on Republicans. But whoever else in the world slaps you on your cheek, pander to him with largesse. 30If anyone wants to sue you and have your money, let him have your country also.

31"You have heard that it was said, 'You shall love your neighbor and hate your enemy.' 32But I say to you, hate your rich neighbors and love the government officials who redistribute their wealth. 33And love your country's enemies too, for the enemy of Amerika is your friend; bless those who curse it, do good to those who hate it, and agree with those who spitefully use it and attack it, 34that you may be the progressive children of The Obamessiah; for He makes the sea levels fall and sends rain and hurricanes on the conventions of the unjust.

35For if you love those who love you not, you get to wail and lament. Did not the Screen Actors Guild do so? 36And if you snivel loudly enough, you will be rewarded. Was not the Screen Actors Guild rewarded so? 37Therefore you shall be perfect, just as The Obamessiah is perfect.

38"And when you pray, you shall not be like the hypocrite bitter clingers. For they love to pray standing on the corners of the streets, for they think that they will be heard for their many words. Assuredly, I say to you, when you pray, go into your local government office, and pray to your Messiah who is in the White House; and The Obamessiah will reward you openly.

39"Therefore do not be like them. For The Obamessiah knows the things you have need of before you ask Him. 40In this manner, therefore, pray:

Our Player, Barack the Messiah,
    Washington be thy game.
    Thy welfare come,
    Grabbeth all thy guns
    So we will think that we're all in heaven.
    Taxeth away our daily bread,
    And giveth to those identity groups who trespass against work.
    Make us not a prosperous nation,
    For all wealth is evil,
    And thine is the shakedown with all power and fury.
    Obamunist forever. Amen.

41"Enter by the narrow gate of Obamunism; for wide is the gate and broad is the way of Capitalism that leads to destruction, and there are many who go in by it. 42Because narrow is the gate and difficult is the way which leads to Obamunism, and there are few who find it. 43For if you take from each according to his ability, The Obamessiah shall give to each according to his needs.

44"Therefore whoever hears these sayings of Mine, and does them, I will liken him to a wise man who built his house on land purchased at a discount from a friend.

45"But everyone who hears these sayings of Mine, and does not do them, will be like a foolish man who sat on his hands when the rain descended, the floods came, and drowned New Orleans."

46And so it was, when The Obamessisah had ended these sayings, that the people were astonished at His teaching, 47for He taught them as one having authority, and not as one offering more of the same.
Til Toppen
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 01 09 08 23:33    Tittel: Svar med Sitat

Environmental Hysteria - Environmentalists ban water
Til Toppen
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 05 09 08 22:10    Tittel: Svar med Sitat

O'Reilly: Fanatical Leftist Obama
Compares America to Criminal Russia
Til Toppen
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 05 09 08 22:59    Tittel: Svar med Sitat

Emotional Hippies - Crying Over Dead Trees
Til Toppen
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 02 Mai 2008

InnleggSkrevet: 06 09 08 16:01    Tittel: Svar med Sitat

Børge Svanstrøm Amundsen skrev:

Av en eller annen grunn minnet dette meg om at trepanering betyr å lage "høl i hue" - bokstavelig talt! Cool
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 11 09 08 10:22    Tittel: Svar med Sitat

Leftists protest a 9/11 memorial
Til Toppen
Nebulah
Major
Major

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 12 09 08 06:51    Tittel: Svar med Sitat

Børge Svanstrøm Amundsen skrev:

Dette minner mer om en slags religiøs sammenkomst i skogen enn noen hippier Wink
Hippiene døde ut på 70 tallet de Børge, men det finnes selvfølgelig noen rester igjen av dem.
Jeg så en del på Hawkfest - festivalen i sommer, men de var mest opptatt av musikk og ikke trær Laughing
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 14 09 08 12:39    Tittel: Svar med Sitat

Sosialisme er nært beslektet med kristenfundamentalisme skriver Onar Åm:

Sitat:

Sosiale sosialister

Av Onar Åm - 14. september 2008

Å være sosial betyr å være opptatt av andre mennesker. Alle individualister kan finne glede i samvær med andre mennesker, men det er forskjell på å ha sukker i teen og å ha te i sukkeret. Enkelte er sykelig opptatt av andre mennesker. Ayn Rand kalte disse menneskene for ”second handers” – annenhåndsmennesker – i sin roman The Fountainhead, men det konvensjonelle navnet for slike sykelig sosiale mennesker er sosialister.

Det er mennesker som er mer opptatt av andres meninger, godkjennelse og velvære, enn av å være et selvstendig individ med egne meninger, selvtillit og uavhengighet. Dette gjenspeiler seg i argumentasjonsteknikkene til sosialister. Mens individualister er opptatt av hva som blir sagt er sosialister opptatt av hvem som sier det. Individualister er opptatt av fakta, logikk og objektivitet, mens sosialister er opptatt av hvem som blir støtt av argumentet, konsensus og om folk med de rette politiske meningene er enige med argumentet.

I praksis fører dette til forholdsvis absurde resultater, sett i fra en vitenskaplig orientert persons synsvinkel. I en debatt kan sosialister uten å blunke forkaste argumenter eller forskning uten en gang å ha lest eller sett på dem, utelukkende på grunn av hvem som kommer med argumentene. Sosialister kan uttale seg svært bastant og hardnakket om forskning de aldri personlig har brukt så mye som et sekund til å vurdere.

Det kanskje mest velkjente eksempelet på dette er klimadebatten, hvor ”argumentene” mot en klimaskeptiker er at 1) han er i mindretall, 2) han har feil politisk farge (dvs. ikke-sosialist) eller 3) han er finansiert av oljeindustrien. Sosialisten mener helt seriøst uten snev av ironi at dette er så knallsterke argumenter at han overhodet ikke trenger å bruke tid eller ressurser på å høre på eller besvare de faktiske argumentene til klimaskeptikeren. Implisitt: flertallet har rett, kun sosialister er til å stole på og kun statlig finansiert virksomhet kvalifiserer som forskning.

Nøyaktig det samme er tilfelle innen økonomi også. Flertallet av økonomer er dypt uenig med sosialistene, men de har feil politisk farge og derfor teller ikke deres mening. Sosialister gidder altså ikke å åpne en lærebok i økonomi og forkaster 200 år med økonomisk forskning, teori og erfaring til fordel for sine pseudovitenskaplige kvasiteorier.

Det samme finner vi innen IQ- og raseforskning, som jeg nevnte en del om i forrige artikkel. Ingen sosialister som har argumentert i mot denne forskningen gjør det basert på fakta, vitenskap og logikk. De snakker utelukkende om hvem som utfører forskningen, og forsøker å sverte dem som rasister ved å vise at en del av forskningen er finansiert av Pioneer Fund, som angivelig skal være reneste Ku Klux Klan. Og ikke minst snakker de om at raseforskningen i seg selv er umoralsk fordi noen eventuelt kan bli støtt av resultatene dersom det skulle vise seg å faktisk eksistere raseforskjeller.

Sosialisme er nært beslektet med kristenfundamentalisme. I middelalderen ”argumenterte” kirken i mot vitenskapsmenn, ikke basert på logikk og fakta, men basert på at de stod i ledtog med djevelen. Kirkens menn nektet for eksempel å se i gjennom teleskopet til Galileo Galilei fordi det var ”djevelens verk.” Galilei var fritenker og det i seg selv var god nok grunn til å forkaste alt han sa uten motargumentasjon.

I 150 år har kreasjonister i USA tviholdt på den absurde forestillingen om at jorden er 6000 år gammel og at alle arter er skapt av Gud, stikk i strid med massiv vitenskaplig dokumentasjon for evolusjonsteorien. Den eneste måten de klarer et slikt massivt selvbedrag er ved å nekte å åpne lærebøker i biologi og å forholde seg til uomtvistelige beviser for evolusjon.

Men vi har våre kreasjonister her i Europa også, og de kalles sosialister. Omtrent like lenge har sosialistene tviholdt på en minst like absurd kvasivitenskaplig økonomisk teori som kalles marxisme (og senere keynesianisme). Dokumentasjonen på at sosialister tar feil er så massiv og så umotvistelig at den eneste måten de klarer å unngå den er gjennom sin sedvanlige sosiale argumentasjon. De er opptatt av hvem som fremlegger argumentene, ikke hva argumentene faktisk er.

Sosialistene nekter å åpne lærebøker i økonomi. De må hales og dras etter ørene til kilden og der må de tvangsfores dråpe for dråpe som de tar i mot høyst motvillig. En slik virkelighetsforakt er resultatet av å oppgi sin selvstendighet. Overflatisk sett virker det som om de er veldig standhaftige, men i realiteten er det anerkjennelsen fra den sosialistiske bøllegjengen deres som de forsøker å opprettholde.

Når sosialisme først får tak er den svært vanskelig å bli kvitt fordi den er selvforsterkende. Sosialisme forårsaker en selvvalgt form for hjernesvinn som spiser opp all intelligens i et primitivt forsøk på å søke andre menneskers anerkjennelse. Etter hvert trenes denne formen for hjernedød inn som tankevaner og resultatet er at sosialister går rundt som vandrende zombier med en selvvalgt intelligens på hundenivå.

Åpenbart er dette en trend som er vanskelig å snu når folk først blir fanget inn i den. Årsaken er at lærehastighet er direkte korrelert med IQ, og når de gjennom vrangvilje og elendig metode har lobotomert sin evne til å tenke synker også lærehastigheten ned til sneglenivå.

Heldigvis finnes det nå endelig en oppskrift for å banke fornuft inn i skallen på sosialister, og den er å finne i min bok ”Kunsten å krige”. Denne boken tar for seg tankefeilene til sterkt irrasjonelle mennesker og hvordan disse kan korrigeres med kondisjonering.

Det har tatt meg mange år å utvikle disse teknikkene og det er derfor med stor glede at jeg har fått tilbakemelding fra enkelte som har lest boka mi og allerede begynt å bruke teknikkene med stort hell i debatter. Dette er gledelig fordi det for meg er en bekreftelse at teknikkene mine virkelig lar seg reprodusere av andre. Sosialismen kan virkelig knuses en gang for alle dersom de som er noenlunde halvveis godt skrudd sammen lærer seg teknikkene og samler seg i kampen mot denne skumle formen for hjernesvinn.
Til Toppen
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 10 11 08 21:58    Tittel: Svar med Sitat

Democrats Okay With Attacking Iran if Obama Says So
Til Toppen
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 29 12 08 18:28    Tittel: Svar med Sitat

Sitat:

Skyter raketter mot ambassaden

Dagbladet - 29.12.08

Flere hundre demonstranter samlet seg foran Stortinget klokken 17 i ettermiddag for å demonstrere mot Israels angrep på Gaza.

Da demonstrasjonen endte ved Israels ambassade ble det kaos ifølge Dagbladet.nos reporter på stedet.

Demonstrantene begynte å rive ned gjerder ved ambassaden. I tillegg ble det skutt raketter mot ambassadebygget. Politiet svarer med tåregass.

Ved 18-tiden hadde demonstrantene spredd seg og det står nå 10-15 personer foran ambassaden og kaster stein.

FUP, Rødt, Oslo SV, RU, SU, Blitz, Norsk Folkehjelp er blant dem som deltar på demonstrasjonen.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Religion og mytologi - øvrige debatter Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet