FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Lenovo laptop i R- eller T-serien. Hvilken bør jeg kjøpe?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Proximity
Gjest

InnleggSkrevet: 26 12 08 14:02    Tittel: Lenovo laptop i R- eller T-serien. Hvilken bør jeg kjøpe? Svar med Sitat

Jeg har, etter å ha snakket med min far, tenkt å (istedenfor å surre mye med min Dell) kjøpe en Lenovo laptop.
Jeg tenkte meg noe innenfor R-serien eller T-serien (ThinkPad) med 1650x1050.

MEN! HVILKEN bør jeg velge innenfor R-serien?
HVILKEN bør jeg velge innen T-serien?
(Gjerne ha svar på begge to slik at jeg kan velge).

Hva er bra av ekstrautstyr? Hvor mye minne bør laptopen ha av minimum? Er det best å ha en stor harddisk eller er det bedre med en ekstern harddisk?
Til Toppen
Sjaman
Feltsjaman
Feltsjaman

Ble Medlem: 26 Apr 2008

InnleggSkrevet: 26 12 08 22:24    Tittel: Svar med Sitat

Jeg vet ikke mye om laptoper, men ekstern harddisk er uansett lurt til sikkerhetskopi av harddisken på maskinen.
Mitt tips til deg. Smile
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 27 12 08 00:43    Tittel: Svar med Sitat

Sjaman skrev:
Jeg vet ikke mye om laptoper, men ekstern harddisk er uansett lurt til sikkerhetskopi av harddisken på maskinen.
Mitt tips til deg. Smile

Støttes! Og man bør også ha i bakhodet at alle harddisker (interne og eksterne) er ferskvare med høyest begrenset levetid. Og å ha bare 1 harddisk med både operativsystem og viktige data på er å spille russisk rullett, Såsant man ikke har en ekstern harddisk, slik Sjaman anbefaler.
Selv har jeg fordelt risiokoen litt gjennom å ha en 250 gb "systemdisk" til Windows og Linux og to 250gb "datadisker" til musikk og post og bilder og alt annet snusk, og har hatt samme 3-disk konfigurasjon helt siden 1998, med minimalt datatap, som resultat hittil.
Men alle disker krasjer før eller siden, så en egen backup-disk som ikke står og går og slites hele dagen er å anbefale, uansett.

De mer paranoide av oss, (som jeg,) kjører dessuten backups av de viktigste dataene til DVD-RW. Det tar litt tid, men jeg har vært veldig glad for at jeg tok meg tid til det, et par ganger, for som sagt så krasjer alle disker før eller siden. Kanskje de nye RAM-diskene, som kommer vil løse problemet, for der er det ingen slitasjedeler?
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet