FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

YAY! Julen ødelagt! PC'n kanskje ødelagt? HJELP! :'-(

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Proximity
Gjest

InnleggSkrevet: 21 12 08 12:24    Tittel: YAY! Julen ødelagt! PC'n kanskje ødelagt? HJELP! :'-( Svar med Sitat

Crying or Very sad

På fredag satt jeg med min Dell Inspiron 6000 laptop som jeg har hatt siden høsten 2005. Jeg satt og surfet her da skjermen bare ble svart og det sa "krrrsj".
Jeg prøvde å starte opp igjen, powerknappen lyste i ca. 2-3 sekunder, det kom en slik susing, men så døde det bare ut. Jeg prøvde med ekstern strømkobling, men det lyste ikke på pc'n da, slik det vanligvis gjør. Skjermen var og forble svart. Jeg har prøvd med jevne mellomrom, men det er ingenting som skjer.

Jeg skrev inn til Dell kundeservice på nett og de sa at garantien for laptopen min gikk ut høsten 2006, ett år etter.
Jeg trodde at man hadde garanti på 5 år i Norge (Forbrukerkjøpsloven)...?
Jeg må visst vente til imorgen med å få svar, da det ikke er oppe med kundetelefon.

Hva tror du at problemet kan være? Må jeg regne med at harddisken er ødelagt? Må jeg kjøpe ny laptop? (Hvilken er i såfall å anbefale?)

Jeg tenkte kanskje at det kunne være noe slikt som hovedkort, men er litt redd for at alt på laptopen er ødelagt og at jeg må starte alt på nytt. Jeg har lagret det viktigste på minnepinner, men det er jo alltids noe nytt man legger inn på pc'n som man ikke lagrer- fordi man regner med at pc'n varer litt lenger enn 3 år...(jeg gjør ihvertfall det) Embarassed

Det som vil være kjipt er å finne igjen alle bookmarkene samt masse av det jeg har lastet ned senere...

Hjelp vær så snill? (Jeg er så utrolig fortvilet nå). Crying or Very sad
Til Toppen
olemt
Major
Major

Ble Medlem: 27 Apr 2008

InnleggSkrevet: 21 12 08 12:35    Tittel: Svar med Sitat

Prøvde du å kjøre uten batteriet i pcen?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Proximity
Gjest

InnleggSkrevet: 21 12 08 15:13    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har prøvd å kjøre på vanlig strøm, men det pleier jo å lyse når den går på strøm. Det gjør den ikke. Jeg har tatt ut batteriet og prøvd kun på strøm, men nååthing. Crying or Very sad
Jeg prøvde å bruke "Fn"-tasten, men det var ingen forskjell.
Jeg har virret rundt på masse steder, hvor de fleste mener det kanskje kan være enten hovedkortet eller viften... Confused

Ditt synspunkt?
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Data og Internet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet