FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Internett er nå større enn radio

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
havrepalmen
Korporal
Korporal

Ble Medlem: 11 Mar 2008

InnleggSkrevet: 24 09 08 22:52    Tittel: Internett er nå større enn radio Svar med Sitat

67 prosent av befolkninga hører daglig på radio, mens 68% bruker internett daglig, slik jeg nå forstår radiomelding på NRK P2.

Selv kan jeg ikke være en dag uten radio. TV og internett er sekundært.

Nyheter kommer tidlig på radio. Dessuten kan man være i aktivitet med andre ting og samtidig høre radio!

Hva mener du er best av radio, internett og tv for å holde deg oppdatert?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 02 Mai 2008

InnleggSkrevet: 25 09 08 02:39    Tittel: Svar med Sitat

Enig med havrepalmen - radio er suverent best av nyhetsmedia, nettopp fordi jeg får med meg de siste nyhetene samtidig som jeg spiser eller vasker gulvet eller går en tur eller hva som helst (unntatt se på TV) ...

Internett er veldig bra når man skal gå litt dypere i enkelte saker, synes jeg, men skal man virkelig grave seg ned i et tema trenger man ofte bøker.
Moajenta
Korporal
Korporal

Ble Medlem: 03 Mai 2008

InnleggSkrevet: 25 09 08 19:52    Tittel: Svar med Sitat

Må si meg enig her. Radioen surrer og går i bakgrunnen og man kan gjøre andre ting samtidlig. Skjer det noe, kommer det på lufta med "det samme". Nå hører jeg mest på p4 og der avbryter dem sendingen for å informere om noe som har skjedd. (Nå er det ikke alltid at det er så veeeldig viktige ting dem avbryter med da, så når jeg hører den lyden spisser jeg øra og tenker "hva er det nå da?" Ofte etterfulgt av "Å, avbrøt dem for det?")
Også kommer det trafikkmeldinger kjapt på radioen. Det er ofte greit å få med seg om veien du kjører på er stengt pga ulykke ol og hvilke veier som omkjøringen er lagt på.

Internett blir det som regel hvis man har en pause på dagen eller på kvelden. Men det er godt å ha det også... Wink
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Arild Holta
Menig
Menig

Ble Medlem: 12 Mai 2008

InnleggSkrevet: 06 11 08 08:02    Tittel: Svar med Sitat

Tall jeg fikk i månedskifte mars/april.

Aviser ned
Avisene går stadig ned. 2% fra 2006 til 2007. Over tid er dette mye.

Internett øker med 6%
Totalt i befolkningen var det 66% som brukte internett daglig i 2006. For de yngre gruppene er tallene mye høyere. Det betyr fortsatt god vekst.

Husker jeg rett, så var tallet for aviser en plass rundt 70% for en tid siden. Jeg tror jeg har lest både 72% og 67% siste året. Men fant ikke dette for øyeblikket.

Da jeg arbeider med å spre info om barnevernsovergrep, og omtrent bare har internett til rådighet, så er slike trender veldig interessante for meg.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet