FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Dagsavisen bedriver sensur

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
dbx1245
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 25 Feb 2008

InnleggSkrevet: 29 08 08 12:11    Tittel: Dagsavisen bedriver sensur Svar med Sitat

Tre ganger har jeg nå sendt inn nedenstående innlegg til Dagsavisens kommentar om skuddene mot asylmottaket på Hvalstad nå i sommer. Men innlegget har fremdeles ikke kommet inn, og jeg har ikke fått noe svar fra Dagsavisen på hvorfor det ikke er tatt inn. Dermed er det grunn til å anta at de driver sensur. Jeg kan ikke se at mitt innlegg er noe verre enn de som har kommet på trykk:

http://www.dagsavisen.no/meninger/article365860.ece

Kode:
Men alt tyder likevel på at barneombud Reidar Hjermanns påstand tidligere i sommer, om at samfunnet tar for lett på episoden, medfører riktighet. Ett eksempel er at nyhetsverdien i arrestasjonen er mannens stilling som advokat, ikke de strømningene og holdningene som påvirket han til å nær drepe et uskyldig barn i verdens rikeste land.

Det er stort sett kun politiet, media og antirasistindustrien som automatisk går ut ifra at disse handlingene må være rasistisk motivert. Andre folk skjønner at det ikke nødvendigvis er slik det forholder seg. Dette dreier seg tydeligvis om en mentalt ustabil person. Handlingen er avskyelig ja, men den er ikke nødvendigvis rasistisk motivert.

Kode:
Mediedekningen har vært preget av kommunikasjonen mellom politiet og mediene. Alle dem som pleier å hige etter å komme på banen når vi blir vitne til slike voldshandlinger, har bare til en viss grad krevd medieplass. Ville det samme vært tilfelle om en etnisk norsk 16-åring ble skutt mens han lå og sov i sin egen seng? Jeg tror ikke det. Da ville ikke minst interessen for offerets tilstand og framtid vært massiv.

Hvis en etnisk norsk gutt hadde blitt utsatt for det samme, skal jeg si deg at det IKKE hadde blitt like mye skriverier! Hvalstadsaken har vært nevnt i mediene omtrent hver eneste dag etter skyteepisoden. Hvis offeret derimot hadde vært en norsk gutt, ville det antakelig blitt med et par tre dagers omtale - hvis det hadde blitt nevnt i det hele tatt. Bare tenk på hvor mye mediestyr saken i Sofienbergparken skapte, med skrik og hyl om rasisme, diskriminering og jeg vet ikke hva, kun fordi ambulansepersonellet gjorde en feil. Ambulansepersonell har gjort slike grove feil mange ganger overfor nordmenn også, uten at dette har ført til en eneste liten notis i avisene. Men når innvandrere rammes, se DA skrikes det opp!

Kode:
Gjerningsmannen skal ha fortalt politiet at han følte sterkt med eldre mennesker som ikke våget gå ut av husene sine av frykt for å bli overfalt av asylsøkere. Alt dette er elementer som viser hvor små vi gjør oss, og hvor lite åpne vi er for å se hvilke muligheter vi her i landet har for å hjelpe andre. Eller hvilke verdier og ressurser en slik åpenhet kan tilføre oss.

Jeg foreslår at du sier det samme til alle de norske som har blitt voldtatt, slått ned, knivstukket eller ranet av innvandrere de siste årene. For det begynner nemlig å bli svært mange nordmenn dette dreier seg om! Si det samme til alle de etterlatte etter nordmenn som er drept av innvandrere. Se samtidig på antall nordmenn drept av innvandrere, kontra antall innvandrere drept av nordmenn. Du vil se at antall nordmenn som er drept av innvandrere langt overstiger antallet innvandrere drept av nordmenn. Innvandrere, og i sær innvandrere fra muslimske land, er overrepresentert på kriminalstatistikkene, særlig når det gjelder grov vold. De er bl.a. nokså alene om å begå gruppevoldtekter.

Mange nordmenn er nå drittlei importen av kriminelle lykkejegere. De er drittlei antirasistindustriens skrik om "rasisme!" og "fremmedfrykt!" hver gang en nordmann forsøker å komme med kritikk av innvandringspolitikken. Ideen om et "multikulturelt samfunn" er ikke annet enn et gedigent eksperiment som har slått fullstendig feil! De politikere som har stemt for at vi skal ha dette multikulturelle "fargerike" helvetet, burde etter min mening bli dømt for landssvik. Jo, det er klart at vi skal hjelpe folk som virkelig trenger det! Men svært mange av dem som kommer hit til landet, er ikke folk som trenger hjelp. Mange av dem er kun rene lykkejegere, det har blitt hevdet tidligere at det kan dreie seg om så mange som 90%. Det er ikke disse vi skal hjelpe, det er ikke disse som fortjener vår hjelp.
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 29 08 08 12:56    Tittel: Svar med Sitat

Dagsavisens redaktør, Arne Strand, Onsdag 23. juli 2008 - Reaksjonær kulturrevolusjon:

"I diktaturer kveler makthaverne kritiske røster. I demokratier – som de nordiske – legger regjeringen til rette for at de kritiske røstene ikke skal forstumme. Derfor gis det støtte til kulturlivet og til mediene. Et differensiert og mangfoldig pressebilde er en viktig demokratisk verdi."
Til Toppen
demokrit
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 03 Aug 2008

InnleggSkrevet: 01 09 08 13:16    Tittel: Svar med Sitat

[quote="Børge Svanstrøm Amundsen"]Dagsavisens redaktør, Arne Strand, Onsdag 23. juli 2008 - Reaksjonær kulturrevolusjon:

Sitat fra artikkelen nevnt av Børge:

I diktaturer kveler makthaverne kritiske røster. I demokratier – som de nordiske – legger regjeringen til rette for at de kritiske røstene ikke skal forstumme. Derfor gis det støtte til kulturlivet og til mediene. Et differensiert og mangfoldig pressebilde er en viktig demokratisk verdi. Det blir ingen samfunnsdebatt hvis alle aviser mener det samme. Derfor trengs både VG, Dagsavisen og Dagens Næringsliv.

Fremskrittspartiets kulturpolitiske hovedtalsmann Ulf Erik Knudsen vil norsk kulturliv og vårt mangfoldige pressemønster til livs. Partiet vil gjennomføre en reaksjonær kulturrevolusjon hvis det får regjeringsmakt. Fremskrittspartiet skal kutte pressestøtten til de meningsbærende avisene Dagsavisen, Vårt Land og Nationen og strupe støtten til norsk kultur.

Løgnaktigheten, hykleriet og den blinde ivaretakelsen av egeninteresse på andres bekostning kjenner ingen grenser i den norske søppelpressen. Igjen presterer sosialistene å snu virkeligheten ikke 179 grader, men nøyaktig 180 grader på hodet. Hva skal til for at løgnere som Arne Strand skal forstå at ganske mange nordmenn gjennomskuer hans billige ekle løgner?

Liberalister i Norge får stort sett ingen innlegg eller kommentarer inn i noen avis i Norge. Men så har man valgt ut et par unntak som alibi i fall noen begynner å skrike for høyt, eller det stilles ubehagelige spørsmål fra utenlandsk presse og frie organisasjoner.

Jeg blir kvalm av skittrottene som har kuppet og ødelagt norsk presse!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
koppe
Kaptein
Kaptein

Ble Medlem: 19 Mai 2008

InnleggSkrevet: 03 09 08 15:55    Tittel: Svar med Sitat

Sensur er hva myndighetene bedriver ovenfor aviser og kringkasting... dette er derimot en avis som har valgt en redaksjonell linje, som følger "vær varsom plakaten" og som tar redaksjonsansvaret sitt seriøst -- og det er noe helt annet! Enhver avis har rett til å velge hvorvidt den trykker nyheter eller inkommende leserinnlegg... de har ingen plikt til å trykke noe som helst!

Jeg forventer f.eks ikke at Dagen skal trykke et leserinnlegg som angriper Israel, ei heller forventer jeg at en Høyre-eller FrP-avis skal trykke et innlegg som angriper disse partienes politikk og lovpriser Arbeiderpartiets. Kanskje en arbeideravis ikke er det riktige stedet å lufte dine mørkeblå meninger om dagens aysl-og innvandrings-politikk?

Du står fritt til å sende leserinnlegget ditt til en annen avis, til å starte din egen avis, eller -- som du har gjort -- spre giften din på nett. Hvor det da er sensur eller knebling av din ytringsfrihet, skjønner ikke jeg.
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 03 09 08 16:02    Tittel: Svar med Sitat

koppe skrev:
Sensur er hva myndighetene bedriver ovenfor aviser og kringkasting... dette er derimot en avis som har valgt en redaksjonell linje, som følger "vær varsom plakaten" og som tar redaksjonsansvaret sitt seriøst -- og det er noe helt annet! Enhver avis har rett til å velge hvorvidt den trykker nyheter eller inkommende leserinnlegg... de har ingen plikt til å trykke noe som helst!

Det er ideelt sett riktig, men nå har dbx1245 vært med å finansiere Dagsavisen over skatteseddelen samtidig som redaktør Strand selv hevdet følgende for en tid tilbake:

"I diktaturer kveler makthaverne kritiske røster. I demokratier – som de nordiske – legger regjeringen til rette for at de kritiske røstene ikke skal forstumme. Derfor gis det støtte til kulturlivet og til mediene. Et differensiert og mangfoldig pressebilde er en viktig demokratisk verdi."

Selvmotsigelsen er åpenbar, og dette var også poenget.

Sitat:
Jeg forventer f.eks ikke at Dagen skal trykke et leserinnlegg som angriper Israel, ei heller forventer jeg at en Høyre-eller FrP-avis skal trykke et innlegg som angriper disse partienes politikk og lovpriser Arbeiderpartiets. Kanskje en arbeideravis ikke er det riktige stedet å lufte dine mørkeblå meninger om dagens aysl-og innvandrings-politikk?

Vel, da kan vi slå fast at Arne Strand lider av dobbeltmoral.

Sitat:
Du står fritt til å sende leserinnlegget ditt til en annen avis, til å starte din egen avis, eller -- som du har gjort -- spre giften din på nett. Hvor det da er sensur eller knebling av din ytringsfrihet, skjønner ikke jeg.

Halleluja!
Til Toppen
demokrit
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 03 09 08 19:41    Tittel: Svar med Sitat

koppe skrev:

Når nevnte jeg ordet sensur?
Når sa jeg at en redaksjon ikke skal ha rett til å velge hva som skal trykkes?

Det jeg reagerer på er de hykleriske løgnene til Arne Strand som bruker statsstøtten til å fremme egen sak (sosialistenes sak) og motarbeide alle de som vil ha et fritt samfunn. Jeg aksepterer ikke at sosialistiske synspunkter blir subsidiert for mine skattepenger i den taktiske hensikt at meningene til de som vil ha mindre statsmakt, mindre skatter og mindre regler (dvs bl.a. si mine meninger), i praksis blir utestengt fra å kunne delta i debatt med sine synspunkter.

Det finnes andre måter å undertrykke liberalister på, koppe, enn statlig sensur. Det man gjør er å nekte aviseiere redaksjonell kontroll i egen avis. Denne legges til redaksjonen. Så kupper man journalisthøyskolene slik at vi stort sett bare får sosialistiske journalister. Disse igjen kupper avisredaksjonene i tur og orden. Og vips! Kun sosialister kommer til orde! Så bruker man subsidier som tildeles de rette avisene, slik at hvis andre, mot formodning, klarer å starte en avis, så vil offentlige bidrag skape så stor konkurransevridning at nye konkurrenter ikke kan overleve.

Sist endret av demokrit den 03 09 08 19:54, endret 1 gang
Til Toppen
demokrit
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 03 09 08 19:52    Tittel: Svar med Sitat

koppe skrev:

Det hadde ikke koppe sagt hvis situasjonen hadde vært omvendt. At sosialister ikke hadde kommet til orde, mens konservative og liberalister hadde kommet til orde hele tiden.
Til Toppen
dbx1245
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 25 Feb 2008

InnleggSkrevet: 03 09 08 22:18    Tittel: Svar med Sitat

koppe skrev:

Ja, det er mye du ikke skjønner, koppe. At du ikke ser forskjell på gift og sannhet, kan ikke jeg hjelpe deg med. Men sannheten om den mislykkede innvandringspolitikken er kanskje en så bitter pille å svelge for dere sosialistene, at dere forveksler det med gift?
demokrit
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 03 09 08 22:45    Tittel: Svar med Sitat

dbx1245 skrev:
koppe skrev:

Ja, det er mye du ikke skjønner, koppe. At du ikke ser forskjell på gift og sannhet, kan ikke jeg hjelpe deg med. Men sannheten om den mislykkede innvandringspolitikken er kanskje en så bitter pille å svelge for dere sosialistene, at dere forveksler det med gift?

Den gift sosialister deler ut til "borgerlige" samfunnsmedlemmer havner til slutt i magen på dem selv. Da dør de med et overrasket uttrykk i ansiktet.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet