FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Origo ?
Gå til side Forrige  1, 2

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Om andre fora
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 16 Aug 2008

InnleggSkrevet: 24 08 08 23:19    Tittel: Svar med Sitat

3dI skrev:
Eg savne det mangfoldet VA hadde.

Alle her savner veggen. Det var derfor ff ble startet. Men vi har ingen Nettavis, som stadig trekker nye brukere - og gir mangfold, så om du deltar andre steder kan du jo henvise til ff for å gjøre oppmerksom på oss og skape det mangfoldet vi alle vil ha. Men, det skjer ikke uten en god del dugnad er jeg redd.
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 24 08 08 23:29    Tittel: Svar med Sitat

truud2 skrev:
Alle her savner veggen.

Nope - count me out on that one. Det er en befrielse å slippe sølepytter og hundebæsj.
Til Toppen
Karlmartell sr.
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 16 Apr 2008

InnleggSkrevet: 24 08 08 23:48    Tittel: Svar med Sitat

Hva mener du med det ?
Veggen hadde sine kvaliteter men ble ødelagt av A pressen da redaktøren allierte seg med noen militante konvertitter ( eller wannabee kinvertitter )
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 24 08 08 23:58    Tittel: Svar med Sitat

Karlmartell sr. skrev:
Hva mener du med det?

Det er en fryd å slippe kobbelet av begrepsforvirrede fjols.
Til Toppen
wiggo
Korporal
Korporal

Ble Medlem: 04 Mai 2008

InnleggSkrevet: 24 08 08 23:58    Tittel: Svar med Sitat

Karlmartell sr. skrev:
Jeg har til dags dato ikke funnet noe emne på origo som har gitt meg lyst til å engasjere meg. Rimelig stille virker det også som det er der.

wiggo
Men også der har jo enhver anledning til å starte sitt eget tema om ethvert emne, så hva skiller så det stedet fra andre? Finner man ikke noe som engasjerer på ff eller origo, så kan man jo på begge steder starte en tråd om man ønsker
3dI
Korporal
Korporal

Ble Medlem: 11 Mai 2008

InnleggSkrevet: 25 08 08 15:33    Tittel: Svar med Sitat

truud2 skrev:
3dI skrev:
Eg savne det mangfoldet VA hadde.

Alle her savner veggen. Det var derfor ff ble startet. Men vi har ingen Nettavis, som stadig trekker nye brukere - og gir mangfold, så om du deltar andre steder kan du jo henvise til ff for å gjøre oppmerksom på oss og skape det mangfoldet vi alle vil ha. Men, det skjer ikke uten en god del dugnad er jeg redd.
Eg skjønne at det e vanskeligere å rekruttéra medlemmer uten ein kjent nettavis som utgangspunkt. Men eg har heller formulért meg litt uklart, og blitt øørlite misforstått, enn meint at antall aktive medlemmer e for lavt. Tror eg.

La meg heller stilla et spørsmål:
E det sånn at det som engasjére folk e kollektive spørsmål som nasjonal- og internasjonal politikk?

Og et nytt, bare for eg e opprørt nok:
Kor - i hvilken kategori på FF - kan eg stilla et spørsmål som omhandle et barn under delt foreldrerett der den eine vil ha med barnet på ein lang reise te USA mens den andre nekte?
Innvandring?
Samfunn/sosial?
Forskjellig?

Og: Angående dugnad: For min del kan det KANSKJE, nå, begynna å ta seg opp. Aktivitétsmessigt, ja.
Sommeren har flydd vekk i jobbing, ferie og skader. Eg love ingenting, men eg regne nesten med at all den aggresjonen eg har (for)tjent råtne - som mye gjør på høsten - og gjenoppstår som depresjon.

Det e tid for mørketid igjen!

3dI,
den blinde som snakke for døve ører

Confused
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
dbx1245
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 25 Feb 2008

InnleggSkrevet: 25 08 08 18:03    Tittel: Svar med Sitat

3dI skrev:

E det sånn at det som engasjére folk e kollektive spørsmål som nasjonal- og internasjonal politikk?

Folk har jo forskjellige interesser, og det er bare å komme med forslag til kategorier du vil ha, så skal vi vurdere det.

3dI skrev:

Og et nytt, bare for eg e opprørt nok:
Kor - i hvilken kategori på FF - kan eg stilla et spørsmål som omhandle et barn under delt foreldrerett der den eine vil ha med barnet på ein lang reise te USA mens den andre nekte?
Innvandring?
Samfunn/sosial?
Forskjellig?

Vil tro det kan passe inn under samfunn/sosial.
havrepalmen
Korporal
Korporal

Ble Medlem: 11 Mar 2008

InnleggSkrevet: 26 08 08 18:18    Tittel: Svar med Sitat

3dI skrev:
havrepalmen skrev:
Kommer A-pressen til å ødelegge det frilyndte TV2 ? Var det målet?
Personlig tror eg de heller søke å opprettholda, om ikkje øka, skillet mellom informant og informottaker (som e et heilt nytt ord, velbekomme!) - journalist og seer/lytter...

...men det e kanskje bare for eg e grusomt uenig i at TV2 e "frilyndte".

Ja, 3dI!
A-pressen og LO overtok et frilyndt TV2 fra Schibsted. Det var det jeg mente!

Ap og LO sentralt ønsker vil vel helst selv å styre norsk debatt. Om klimaendringer, muslimkultur og ytringsfrihet. Kontroll over TV2 var viktig. Er jeg for mistenksom til A-pressen?

Sammen med friske Veggavisen ble Holmgang nedlagt i vår. Nå står også erstatteren "Landstinget" i fare for å lide samme skjebne. Nyheter og aktualitet nedbemannes med 24 årsverk, ifølge dagens Dagblad. Fotball og underholdning synes prioritert. Et slakt av TV2?

TV2 hadde et resultat på 77 millioner kroner i fjor. Er LO/ A-pressen en grisk eier?

Sist endret av havrepalmen den 28 08 08 15:28, endret 2 ganger
Til Toppen
havrepalmen
Korporal
Korporal

InnleggSkrevet: 26 08 08 23:08    Tittel: Svar med Sitat

Advarsel: Skriv aldri kritisk om Ap eller LO under fullt navn hvis du er kvalifisert til en bra jobb i staten.

Staten styrer. Og staten er Ap.
Til Toppen
havrepalmen
Korporal
Korporal

InnleggSkrevet: 29 08 08 01:47    Tittel: Svar med Sitat

PS: Det finnes gode argumenter for å skrive under fullt navn, slik vel Origo legger opp til.

Samtidig er lokalmiljøer og arbeidsmarkedet i Norge slik at fri debatt om kritikkverdige forhold i stat, konserner og kommuner ofte ikke vil komme fram under fullt navn.

Videre er kritisk søkelys på fanatisk religion, klimapolitikk og innvandring gjerne båndlagt av statlig dominerte media. I verste fall er ytringer farlige i Norge.
Det forsvarer anonyme ytringer på nettet innen folkeskikkens rammer. Slik debatt tåles kanskje ikke på Origo?
..mener havrepalmen
Til Toppen
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 29 08 08 10:48    Tittel: Svar med Sitat

havrepalmen skrev:
PS: Det finnes gode argumenter for å skrive under fullt navn, slik vel Origo legger opp til.

OBS! Alle på ff kan velge å bruke sitt navn istedenfor et "nick" (anonymt brukernavn). Men man kan isåfall ikke forandre på det navnet man nå er registrert med, men må opprette en ny bruker under sitt virkelige navn, sålangt jeg har funnet ut. Men gi meg isåfall beskjed, om å slette "nickbrukeren" sånn at vi ikke operer med doble sett medlemsregistre.
wiggo
Korporal
Korporal

InnleggSkrevet: 31 08 08 15:53    Tittel: Svar med Sitat

Ikke at det er vesentlig, men en liten opplysning til de som har så mye å utsette på Origo's sider, og mener de er dømt nedenom og hjem.

I løpet av uken er det skrevet 3900 innlegg, 11958 kommentarer og lagt ut 8182 bilder i Origos 1677 soner. Origos største sone har 847 medlemmer.

Dette er da ikke så dårlig med tanke på at siden tross alt er nystartet vel?
Også der er det anledning til å åpne egne sider med det tema en selv måtte ønske, derfor er det jeg ikke forstår den store kritikken og negative holdninger til denne siden.

Forøvrig må jeg jo også si at FF også er en bra side, så det er ikke slik å forstå at jeg mener den ene er bedre fremfor den andre.
mini99
Major
Major

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: 01 09 08 08:37    Tittel: Svar med Sitat

Wiggo, Origo er ikke bare nettavisens. Det er et landsomspennende nettverk, derav tallene. Origo samarbeider med et femtitalls lokalaviser, så det er ikke slik at det er de som skrev på veggen som har lagt inn de bildene, innleggene eller sonene som du nevner. Origo fungerer mer som et slags facebooknettsted, hvor din personlige profil er i hovedsetet. Det finns soner/grupper for alt mulig, fra de som savner trikken i Bergen, til løvejakt i Afrika. Altså ikke et tradisjonelt debattforum, heller et rammeverk som inneholder blogger, intressegrupper, foreninger, bildealbum og debatt.

mvh mini99
wiggo
Korporal
Korporal

InnleggSkrevet: 01 09 08 20:06    Tittel: Svar med Sitat

mini99 skrev:
Wiggo, Origo er ikke bare nettavisens. Det er et landsomspennende nettverk, derav tallene. Origo samarbeider med et femtitalls lokalaviser, så det er ikke slik at det er de som skrev på veggen som har lagt inn de bildene, innleggene eller sonene som du nevner. Origo fungerer mer som et slags facebooknettsted, hvor din personlige profil er i hovedsetet. Det finns soner/grupper for alt mulig, fra de som savner trikken i Bergen, til løvejakt i Afrika. Altså ikke et tradisjonelt debattforum, heller et rammeverk som inneholder blogger, intressegrupper, foreninger, bildealbum og debatt.

mvh mini99

wiggo
Ganske riktig det, men etter hva jeg forstod så var det kvaliteten og seriøsiteten som ble kritisert. Jeg ser ikke den store forskjellen på diverse fora, for meg synes de alle forholdsvis like.
Kaffe
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 01 09 08 20:38    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har inntrykk av at Origo er mer kombinert debatt/social networking enn et rent debattfora. Det er sikkert seriøst nok til sin hensikt, men det konseptet gir mindre oversikt over debattene enn et rent debattforum vil gi.

For min del er jeg på Facebook, og det er ganske mange interessante grupper (=soner på Origo?) der også. Da trenger jeg ikke en Facebook-kloning til.
Til Toppen
Karlmartell sr.
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: 01 09 08 20:41    Tittel: Svar med Sitat

Jeg ser på Origo at sjakkfolket ikke er helt fornøyd med konseptet. Egentlig ikke noe rart, det er etter min mening alt for uoversiktelig.
De var svært fornøyd med VA, noe som sikkert hadde gjort dem fornøyd med FF. Det er jo mye mer oversiktelig her.
Til Toppen
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 01 09 08 20:50    Tittel: Svar med Sitat

Karlmartell sr. skrev:
Jeg ser på Origo at sjakkfolket ikke er helt fornøyd med konseptet. Egentlig ikke noe rart, det er etter min mening alt for uoversiktelig.
De var svært fornøyd med VA, noe som sikkert hadde gjort dem fornøyd med FF. Det er jo mye mer oversiktelig her.

Interessant!
Skal jeg opprette et Sjakkforum, så kan vi invitere dem over og se responsen?
Hvordan er forresten sjakkinteressen blandt våre nåværende frifanter? Noen her, som her bitt?
Karlmartell sr.
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: 01 09 08 21:07    Tittel: Svar med Sitat

Det hadde jo vært en fordel dersom noen kjente folk i miljøet. Jeg spillte endel i barndommen, men det ble med det. Spiller noen ganger på sjakkspillet som følger med Vista og klarer meg nogenlunde bra på laveste nivå.
Til Toppen
truud2
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 01 09 08 21:11    Tittel: Svar med Sitat

Sjakkforumet er opprettet, her: Sjakk: Forum for og av sjakkinteresserte

Jeg ga det litt prominent plassering også. For det kan jo godt være at en del av sjakkisene har ting å tilføre ff utover sjakken. Vi renner jo ikke akkurat over av nykommere lenger.

Om noen av dere har Origo-medlemskap og vet litt om sjakk, ville det være fint om vedkommende laget en åpningstråd med "sjakk-velkomsthilsen" og la det ut, som en link til sjakkerne på Origo.
mini99
Major
Major

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: 02 09 08 08:26    Tittel: Svar med Sitat

Kaffe skrev:
Jeg har inntrykk av at Origo er mer kombinert debatt/social networking enn et rent debattfora. Det er sikkert seriøst nok til sin hensikt, men det konseptet gir mindre oversikt over debattene enn et rent debattforum vil gi.

For min del er jeg på Facebook, og det er ganske mange interessante grupper (=soner på Origo?) der også. Da trenger jeg ikke en Facebook-kloning til.

Akkurat, kaffe!

Ser mange klager over hvor uoversiktlig det blir, siden det er bygget opp som et "multirammeverk". Debatten er vel egentlig ikke hovedsaken på origo; det sosiale er.
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Om andre fora Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2
Side 2 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet