FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Div feil i media.

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Nebulah
Major
Major

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 18 08 08 22:14    Tittel: Div feil i media. Svar med Sitat

Legger ved en link til en tragisk bilulykke bare noen hundre meter fra der jeg bor mellom Horten og Tønsberg.
Da jeg skulle legge meg igår kveld hørte og så jeg et helikopter fly sakte langs Hortensveien og 2 min senere hørte jeg masse sirener, men reflekterte ikke mer over det før kona kom fra jobb idag og nevnte denne ulykken: http://www.sandefjords-blad.no/article/20080818/NYHETER/946540702/1158

Det er en del feil opplysninger i avisartikkelen selv om mesteparten forsåvidt er riktig, men jeg skal ta for meg feilene her.
Det står følgende : Ved midnatt, natt til mandag, fikk politiet melding om en trafikkulykke på Hortensveien ved Barkåker.

Kristin Bjørntvedt kristin.bjorntvedtsb.no
En 38 år gammel Sandefjord-mann har mistet livet. Mannen var alene i bilen da ulykke skjedde.

– Vi fikk melding to minutter på midnatt. Meldingen var for så vidt en feilmelding. Vi fikk beskjed om en frontkollisjon der en bil hadde begynt å brenne. Da politiet kom dit, så de at det var en bil som hadde kjørt ut av veien og i ett tre, forteller operasjonsleder ved Vestfold politidistrikt, Espen Solemdal.

Treet skal ha vært ganske stort. Bilen skal også ha truffet autovernet.

Det står riktignok et tre der, men det er langt fra noe stort tre. Idea
Autovern finnes ikke ! Exclamation
Det går en støyskjerm langs denne delen av hortensveien og det som ikke har kommet frem er at to tykke stålbjelker i støyskjermen var truffet og bøyd samt at ca 5 - 6 meter av støyskjermen var slått til "pinneved". Shocked
Bilen har utvilsomt hatt meget høy fart og dette er en rett strekning.
Var på stedet ikveld under lufteturen med bikkja og så på blomstene, lysene og bildet av den omkomne.
Dette kan kanskje høres ut som flisespikkeri, men hvorfor står det ingenting om hverken støyskjermen eller de ståbjelkene inni skjermen for å støtte den opp ?
Og hvor har de det fra at det er autovern når dette aldri har eksistert på dette området ? Rolling Eyes

Sjekker ikke media alle facts før de skriver ? Question Confused

Dette er bare en "liten" sak som gjør at jeg faktisk stoler mindre og mindre på enkelte medier og slik burde det ikke være. Evil or Very Mad
Børge Svanstrøm Amundsen
Gjest

InnleggSkrevet: 19 08 08 06:42    Tittel: Svar med Sitat

Martin Ystenes tar for seg media på bloggen Sprøytevarsleren. Vel verdt en titt.
Til Toppen
Nebulah
Major
Major

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 19 08 08 10:27    Tittel: Svar med Sitat

Børge Svanstrøm Amundsen skrev:
Martin Ystenes tar for seg media på bloggen Sprøytevarsleren. Vel verdt en titt.

Takk skal du ha Børge Smile Arrow fra Tønsberg Blad Arrow
http://tb.no/article/20080818/NYHETER/629024252/1011/NYHETER

Noen som ser noe autovern på bildet eller videoen ? Legg merke til siste 3 sek av videoen der bilen legger på siden opp mot en av stålbjelkene.
Og hvor er det "store " treet ?
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet