FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Document.no et kamuflert rasistisk og antisemittisk forum?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Om andre fora
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
21
Korporal
Korporal

Ble Medlem: 23 Feb 2008

InnleggSkrevet: 14 08 08 14:41    Tittel: Document.no et kamuflert rasistisk og antisemittisk forum? Svar med Sitat

Jeg har søkt å følge med litt i det siste på Document.no, som jeg synes har hatt enkelte bra innslag innimellom. Men foruten Lars Gule, som har vært behørig kommentert og imøtegått av mange, så virker bloggen dominert av en fyr ved navn Hans Rustad, som ikke greier å legge skjul på sin misantropi. Han sekunderes av en tydelig psykotisk medarbeider som kaller seg O.Pedersen, og som etter min mening ikke står tilbake for Julius Streicher når det gjelder ondsinnet og nedsettende omtale av personer.

Er det noen som har nærmere greie på dette menasjeriet og hva de egentlig forsøker å stå for? Er Document.no et rudiment etter Institutt for okkupasjonshistorie, eller et deceptiontiltak fra Vigrid?

Se nedover her:
http://www.document.no/2008/08/putin_stick_it_up_yours.html
dbx1245
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 25 Feb 2008

InnleggSkrevet: 14 08 08 15:55    Tittel: Svar med Sitat

Jeg kjenner ikke til det nettstedet, men jeg fant denne siden:
http://www.document.no/omoss.htm
Belisarius
Generalmajor

Ble Medlem: 27 Feb 2008

InnleggSkrevet: 14 08 08 16:47    Tittel: Svar med Sitat

Jeg vil tro at det bare er O.Pedersen som er riv ruskende gal. Han har ingenting med redaksjonen der inne å gjøre. Og redaksjonen har ingenting med hverken Vigrid eller revisjonistiske historikere å gjøre.

Belisarius
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Zebulun
Fenrik
Fenrik

Ble Medlem: 04 Mai 2008

InnleggSkrevet: 14 08 08 18:54    Tittel: Re: Document.no et kamuflert rasistisk og antisemittisk foru Svar med Sitat

21 skrev:
Er det noen som har nærmere greie på dette menasjeriet og hva de egentlig forsøker å stå for? Er Document.no et rudiment etter Institutt for okkupasjonshistorie, eller et deceptiontiltak fra Vigrid?

Nå har ikke jeg heller kjennskap til Document.no utover at jeg har sett det bli linket til ved et par anledninger. Ved første øyekast virker en kobling mellom nettstedet og Vigrid usannsynlig, da Document fremstår proffere i layout og språk. Ikke ser jeg umiddelbart noen antisemittisme heller, og det er vel en av hjertesakene til Vigrid.
Til Toppen
21
Korporal
Korporal

InnleggSkrevet: 14 08 08 18:59    Tittel: Svar med Sitat

Belisarius skrev:
Jeg vil tro at det bare er O.Pedersen som er riv ruskende gal. Han har ingenting med redaksjonen der inne å gjøre. ...
Belisarius

Men kan man utelukke at O.Pedersen er Dr. Rustads Mr. Hyde som lever ut oppdemmet galskap? Jeg synes de opptrer i tandem hele tiden. Question
Belisarius
Generalmajor

Ble Medlem: 27 Feb 2008

InnleggSkrevet: 14 08 08 19:12    Tittel: Svar med Sitat

21 skrev:
Men kan man utelukke at O.Pedersen er Dr. Rustads Mr. Hyde som lever ut oppdemmet galskap? Jeg synes de opptrer i tandem hele tiden. Question

O. Pedersen er inne og vrøvler i alle tråder. Nivåforskjellen på de to er for stor til at jeg tror at de to har noe med hverandre å gjøre. Rustad er reflekterende, og det er gjennomtenkt det meste av det han kommer med. O. Pedersen tilhører de selvsikre som vet alt. Han har sett lyset. Er du uenig med ham er det fordi du er dum. Han er vel omtrent å regne som en banal utgave av Lars Gule.

Belisarius
Kaffe
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 14 08 08 19:46    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har egentlig ment at Pedersen tidligere har hatt ganske mye fornuftig å komme med. Han kan skrive riktig godt, men nå virker det som om det har klikket litt for ham. Ikke bare litt heller.

Men ellers ser jeg ikke noen likhetstrekk mellom Vigrid og document.
Til Toppen
21
Korporal
Korporal

InnleggSkrevet: 14 08 08 23:15    Tittel: Svar med Sitat

Kaffe skrev:
Jeg har egentlig ment at Pedersen tidligere har hatt ganske mye fornuftig å komme med. Han kan skrive riktig godt, men nå virker det som om det har klikket litt for ham. Ikke bare litt heller.

Men ellers ser jeg ikke noen likhetstrekk mellom Vigrid og document.

Det gjør strengt tatt ikke jeg heller, men "likhetstrekkene" mellom Rustad og Pedersen virker nå litt mindre tvilsomme. En bekjent som uttalte seg kritisk til sistnevntes skrivereier ble nettopp utestengt (får ikke logget inn igjen) uten annen forklarlig grunn, og det er det vel redaktøren selv som styrer med? Surprised
Kaffe
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 15 08 08 08:50    Tittel: Svar med Sitat

21 skrev:

Det gjør strengt tatt ikke jeg heller, men "likhetstrekkene" mellom Rustad og Pedersen virker nå litt mindre tvilsomme. En bekjent som uttalte seg kritisk til sistnevntes skrivereier ble nettopp utestengt (får ikke logget inn igjen) uten annen forklarlig grunn, og det er det vel redaktøren selv som styrer med? Surprised

Det er det nok redaktøren selv som styrer med, ja. Jeg kjenner ikke til akkurat denne saken, men jeg kan ikke huske å ha reagert på andre enn Pedersen i det siste. Han ser ut til å ha godt av skaftet totalt.
Til Toppen
Karlmartell sr.
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 16 Apr 2008

InnleggSkrevet: 18 08 08 23:05    Tittel: Svar med Sitat

Jeg leser innleggene på document.no med stor interesse. De som starter debattene er dyktige, men i den senere tid er debattene blitt smammet av denne raringen som kaller seg O.Pedersen. Ellers er de fornøyelig å lese hva vår "nasjonalterrorist" Lars Gule klare å lire ut av seg. Ellers er ofte debattene preget av "kvasiintellektuelle" som fører et bortimot uforståelig språk. Men det finnes lyspunkt , f.eks thekopp og romi ( something)
Men et friskt, om enn uryddig nettsted for dem som ikke helt forstår bruken av det, det er det.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Om andre fora Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet