FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Har avisene oppdaget at hver tredje leser er FRPer?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Sjaman
Feltsjaman
Feltsjaman

Ble Medlem: 26 Apr 2008

InnleggSkrevet: 26 06 08 07:39    Tittel: Har avisene oppdaget at hver tredje leser er FRPer? Svar med Sitat

Grunnen til at jeg spør, er at bildene av Siv Jensen blir "penere og penere". Tidligere så var bildene av Hagen og Jensen nesten uten unntak i politisk sammenheng av lite hyggelig karakter. Nå derimot, så har vi slike bilder av Siv:

FOTO: Sigurd Fandango/DAGBLADET

Og det enda det er i starten på valgkampen. Men intet kan vel glede mer enn at avisene også er for den andre halvparten av folket - og at avisene kanskje har oppdaget det?

Ellers er det jo gledelig å sitere følgende fra artikkelen jeg linket til under bildet:

Frp-formann Siv Jensen får karakteren 3,9 av velgerne på en skala fra 1 til 6, mens statsminister Jens Stoltenberg (Ap) får 3,8. Wink
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 02 Mai 2008

InnleggSkrevet: 29 06 08 18:38    Tittel: Svar med Sitat

Jo, det skjer noe i media. Til og med dèt som ingen kunne tro: En journalist har meldt seg inn i FrP og søkt permisjon fra Drammens Tidende for å jobbe for FrPs stortingsgruppe i ett år. Idea

Kilde: Journalisten.
Kaffe
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 21 Feb 2008

InnleggSkrevet: 29 06 08 18:58    Tittel: Svar med Sitat

The Owl Man skrev:
Jo, det skjer noe i media. Til og med dèt som ingen kunne tro: En journalist har meldt seg inn i FrP og søkt permisjon fra Drammens Tidende for å jobbe for FrPs stortingsgruppe i ett år. Idea

Kilde: Journalisten.

Det var jo fantastisk Smile

Får han lov til å fortsette som journalist etter permisjonsperioden også, mon tro?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 04 08 08 14:21    Tittel: Svar med Sitat

Kodeknekkerne er stadig på farten. Dagsavisen har jo nærmest hatt en "la oss drite ut FrP"-serie gående i avisen i sommer. Hege Ulstein - representant og talskvinne for den finere del, det øverste lag, av befolkningen, med de riktige manèrer og den korrekte smak - publiserte sist lørdag sitt veloverveide syn på det som hun utlegger nærmest som foraktelige og uverdige "Untermenschen" i FrP - en laverestående livsform som ikke engang kan spise sjøkreps på ordentlig vis.
Sitat:
... en ekte Frp-er aldri, aldri, aldri snobber. Som oftest fordi de ikke helt vet åssen man gjør det. De vet ikke hvordan man bruker maldonsalt, skjønner ikke vitsen med å drikke Riesling til flere hundre kroner når den i tillegg bare har sju volumprosent alkohol, synes østers smaker snørr og at det er helt naturlig å ha sokker i sandalene.

Og Klassekampen slenger seg på karusellen, selv om de er litt tilbakeholdne og synes ikke Hege Ulstein har prestert det helt store litterære verk. F.eks. reagerer "ta rotta på FrP"-guden deres, den alle steder nærværende og allvitende (om FrP) Magnus Marsdal, på Hege Ulsteins harselaser, men hans kommentar etterlater likevel et klart inntrykk av en like nedlatende holdning til (minst) en tredjedel av Norges befolkning:
Sitat:
- Dette er forakt for dem som er annerledes. Forakt for middels mennesker i privat sektor som har mer penger enn utdanning. De tror de er noe, men kan likevel ikke spise kreps på samme måte som Dagsavisens kommentator.

Jaja, her ser vi altså hva pressestøtten går til, eller som en amerikaner ville sagt det - "your tax-money at work".

Sist endret av The Owl Man den 04 08 08 14:30, endret 1 gang
Til Toppen
olemt
Major
Major

Ble Medlem: 27 Apr 2008

InnleggSkrevet: 04 08 08 14:29    Tittel: Svar med Sitat

The Owl Man skrev:
Jaja, her ser vi altså hva pressestøtten går til, eller som en amerikaner ville sagt det - "your tax-money at work".

Når du sier det sånn får jeg lyst til å gråte. Skattepengene går også til en viss Fatale. I alle fall fikk jeg advarsel og ble sensurert da jeg antydet at fellesskapet betalte lønna hennes.
Til Toppen
Karlmartell sr.
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 16 Apr 2008

InnleggSkrevet: 04 08 08 19:27    Tittel: Svar med Sitat

Og jeg ble pælma ut for godt da jeg var litt ufin mot henne og venninda hennes Twisted Evil
Til Toppen
mini99
Major
Major

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: 04 08 08 19:34    Tittel: Svar med Sitat

Leste Ingvar Ambjørnsens spalte i VG Helg sist lørdag, og fikk hakeslepp.... Han forsvarer FRP med nebb og klør og sier at nå betaler vi jammen for venstresidens kroniske arroganse, belærende tone, sin ufyselige stigmatisering og for sin utidige mobbing av FRP og deres medlemmer.

Spalten er meget lesverdig. Det er mulig at den fins på nettet?

mvh mini99 som ikke tror værda står til påske Shocked
Karlmartell sr.
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 16 Apr 2008

InnleggSkrevet: 04 08 08 19:40    Tittel: Svar med Sitat

Kanskje vi får oppleve at noen forsøker å posisjonere seg slik at de ikke går ned med skuta ?

Hetsen mot Frp, fra ministre og andre, er så ensrettet at tenkende mennesker lett forstår agendaen dere. Skulle ikke forundre meg om effekten blir den motsatte av det de tror de skal oppnå.
Til Toppen
dbx1245
Oberstløytnant
Oberstløytnant

Ble Medlem: 25 Feb 2008

InnleggSkrevet: 04 08 08 20:56    Tittel: Svar med Sitat

Jeg synes vi kan la venstresida holde på slik de gjør overfor FrP, for de graver bare sin egen grav på det viset og skaffer FrP mange sympatisører de kanskje ellers ikke ville fått. Om det er aldri så galt, så er det da i alle fall godt for noe.
The Owl Man
Oberstløytnant
Oberstløytnant

InnleggSkrevet: 04 08 08 21:10    Tittel: Svar med Sitat

Anders Heger - skribent i Dagsavisen og direktør i Cappelens Forlag - har også vært lenge ute i solsteiken uten hodebeskyttelse. Her er en smakebit av hans inn- eller utlegg i Dachsavisen lørdag:
Sitat:
Det mest interessante med Frps såkalte kulturpolitikk er tonen – ikke bare i programmet, men først og fremst i innpakningen, den selvfornøyde lanseringen og retorikken rundt. Det er en aldeles rystende formyndertone. Partiet har på en usedvanlig vellykket måte klart å bygge seg opp et image som forvaltere – ikke bare av Det Norske Folks mening, men også av Det Norske Folks smak. De sitter på sine brede statsfinansierte baker, og uttaler seg negativt og latterliggjørende om de valg folket har gjort.

Mine uthevinger: Jeg får en svak følelse av at forlagsdirektøren og eks-AKP'eren, herr Anders Heger, gir seg selv et ørlite dask på munnen.
Sjaman
Feltsjaman
Feltsjaman

Ble Medlem: 26 Apr 2008

InnleggSkrevet: 05 08 08 22:56    Tittel: Svar med Sitat

mini99 skrev:
Leste Ingvar Ambjørnsens spalte i VG Helg sist lørdag, og fikk hakeslepp.... Han forsvarer FRP med nebb og klør og sier at nå betaler vi jammen for venstresidens kroniske arroganse, belærende tone, sin ufyselige stigmatisering og for sin utidige mobbing av FRP og deres medlemmer.

Spalten er meget lesverdig. Det er mulig at den fins på nettet?

mvh mini99 som ikke tror værda står til påske Shocked

Ingvar Ambjørnsen forteller bare hva han ser, og ofte er det sannheten som svir mest. Jeg har lest alle bøkene til Ambjørnsen, utenom barnebøkene som det er laget ungdomsfilmer av, og jeg tror ikke et øyeblikk at han har blitt blå på sine velmaktsdager.
Mannen er en en klok fyr med et talent for å observere folk og fe. Jeg husker det var endel om han i Gateavisa i sin tid, så med mindre han har tippet alvorlig med sykkelen uten sykkelhjelm, så er fyren enda rød politisk.

Eller?
mini99
Major
Major

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: 05 08 08 23:32    Tittel: Svar med Sitat

Sjaman; Aner ikke hva han stemmer...om noe, da, siden han bor i Tyskland, og det er egentlig ikke så interessant heller. Er enig i at han er en meget god observatør, men det han har som resten av åndseliten IKKE har, er evnen til å innse når man har spilt fallitt. Den evnen kunne langt flere trengt her på bjerget Wink
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Media Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet