FrittForum Debatt Hovedsiden FrittForum Debatt

HjelpHjelp   SøkSøk   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

En hyllest til mor.

Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Kunst og litteratur
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
mini99
Major
Major

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: 15 05 08 15:18    Tittel: En hyllest til mor. Svar med Sitat

Visste ikke helt hvor dette passet, så jeg prøver her:

Why God made mothers.

By the time the Lord made mothers, he was into his sixth day of working overtime. An Angel appeared and said "Why are you spending so much time on this one"?

She has to be completely washable, but not plastic, have 200 movable parts, all replaceable, run on black coffee and leftovers, have a lap that can hold three children at one time , have a kiss that can cure anything from a scraped knee to a broken heart, and do these things only with two hands.. "the angel was impressed...just two hands...impossible"

"And that's just on the standard model?" the Angel asked. "This is too much work for one day. Wait until tomorrow to finish."

"But I can't!" The Lord protested, "I am so close to finishing this creation that is so close to my own heart. She already heals herself when she's sick AND she can work 18 hours a day".

he Angel moved closer and touched the woman, "But you have made her so soft, Lord."

"She is soft," the Lord agreed, "but I have also made her tough. You have no idea what she can endure or accomplish."

"Will she be able to think?", asked the Angel.

The Lord replied, "Not only will she be able to think, she will be able to reason, and negotiate."

The Angel then noticed something and reached out and touched the woman's cheek. "Oops, it looks like you have a leak with this model. I told you that you were trying to put too much into this one."

"That's not a leak." The Lord objected. "That's a tear!"

"What's the tear for?" the Angel asked.

The Lord said, "The tear is her way of expressing her joy, her sorrow, her disappointment, her pain, her loneliness, her grief, and her pride."
The Angel was impressed. "You are a genius, Lord. You thought of everything; for mothers are truly amazing!"

"...but there is only one thing wrong with her,

she forgets what she is worth..."

Noe å tenke på? Smile
BenNevis
Kaptein
Kaptein

Ble Medlem: 20 Apr 2008

InnleggSkrevet: 25 06 08 12:09    Tittel: Svar med Sitat

Herren giver mange goder,
noen gir Han om igjen.
Men han giver kun ei Moder,
henne får vi ei igjen Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
mini99
Major
Major

Ble Medlem: 29 Apr 2008

InnleggSkrevet: 25 06 08 12:30    Tittel: Svar med Sitat

Søtt, BN - hvem har skrevet det?
BenNevis
Kaptein
Kaptein

Ble Medlem: 20 Apr 2008

InnleggSkrevet: 25 06 08 12:52    Tittel: Svar med Sitat

ikke sikker der, men den står i mors minnebok Smile

Til Toppen
pondus
Menig
Menig

Ble Medlem: 30 Mai 2008

InnleggSkrevet: 25 06 08 17:52    Tittel: Svar med Sitat

Adam vandret hvileløst rundt i Edens Hage, Gud tittet ned og spurte:

"Hvorfor så urolig Adam?"

"Gud, jeg er ensom, jeg har ingen å være med, det er bare meg her" svarte Adam

"Men du har jo meg" svarte Gud og fortsatte: Jeg ser hva du mener og jeg skal hjelpe deg. Jeg skal skape et menneske til deg, ikke lik deg, men et som kan gjøre deg mer hel enn det du er nå. Jeg skal skape en kvinne til deg Adam."

"Kvinne, hva er det for noe?"

"En kvinne Adam, det er menneske slik som deg, men likevel så ulik deg. Det er et menneske som vil vekke følelser i deg du ikke visste fantes, et menneske som vil gjøre deg fullendt, et menneske som du vil tilbe fullt og helt og som vil tilbe deg likefullt. Hun vil gi deg barn, en familie og et liv. Du vil strekke deg lengre enn du ante for å gjøre henne lykkelig, du vil bli så lykkelig sammen med henne som du aldri har vært før."

"Gud, kan du virkelig skape noe slikt til meg?"

"Ja Adam, det kan jeg, men hun vil koste deg dyrt. Jeg vil ha ditt venstre øre, ditt venstre øye, din venstre arm, din venstre fot og din høyre testikkel for henne."

Det ble stille i Edens hage, veldig stille og etter en stund spurte Gud:" Nå Adam, hva blir det til, vil du jeg skal skape denne kvinnen til deg?"

"Gud, hva får jeg for et ribben?"
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    FrittForum Debatt Hovedsiden -> Kunst og litteratur Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet